گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

خیار روی دست کشاورزان باد کرد/کاهش قیمت خرید خیار به ۲۰۰ تومان

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: هر کیلوگرم خیار تنها ۲۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود که پاسخگوی هزینه‌های تولید ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تومانی آنها نیست.

محمد شفیع ملک زاده رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: خیاری که با بهترین کیفیت و عملکرد در در هفته های اخیر در کشور برداشت شده است با توجه به عدم بازار رسانی و صادرات روی دست کشاورزان باقی مانده است.

وی افزود: هر کیلوگرم خیار تنها ۲۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود که پاسخگوی هزینه‌های تولید ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تومانی آنها نیست.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور ادامه داد: در صورتی که به منطقه جنوب کرمان مراجعه شود، شاهد ریخته شدن حجم زیادی از خیار در جاده ها هستیم و خودروها از روی آنها عبور می کنند و جاده های منطقه سبز شده است.

سونامی گوجه دوباره در راه است

وی اظهار داشت: به زودی سونامی گوجه فرنگی و صیفی جات دیگری از جمله بادمجان روی خواهد داد و امکان عرضه به بازار نخواهند داشت و از اکنون باید به فکر صادرات این محصولات بود.

ملک زاده گفت: با توجه به بالا رفتن تعرفه صادرات محصولات کشاورزی به عراق، عملا این بازار به روی محصولات ایرانی بسته شده است و باید برای رفع این مشکل چارهای  توسط دولت اندیشیده شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اصلاح وضعیت بازرگانی بخش کشاورزی مشکل اساسی کشاورزی کشور به حساب می آید  اظهار کرد: مشکلات در این بخش باعث شده که محصولات تولیدی کشاورزان در شرایط مناسب به بازار عرضه نشود و روی دستشان باقی بماند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا