واحد تحقیق و توسعه فامکو
واحد تحقیق و توسعه گروه صنعتی فامکو با هدف پایه گذاری اصولی بر محورهای اصلی در زمینه مطالعه بازار، مدیریت مشتری، ارتقاء سهم بازار و توسعه تکنولوژی در سال ۱۳۹۱ راه اندازی گردید.
زمینه های فعالیت
• در راستای اهداف گروه، واحد R&D ابتدا شروع به راه اندازی سیستمی طراحی شده توسط مهندسین تخصصی نرم افراز، به نام بانک اطلاعات نمودند که هدف آن جمع آوری کلیه اطلاعات مشتری و سازمانها می باشد، در این سیستم همه اطلاعات مربوطه از قبیل نام شرکت، شماره ثبت، تاریخ ثبت، شناسه ملی، کد اقتصادی، زمینه فعالیت و تمامی اطلاعات دیگر ثبت شده، تا نهایی ترین و کامل ترین برنامه ریزی های مدیریت مشتری بر آنها اعمال گردد و کاملترین و دقیق ترین اطلاعات را به سمع و نظر مشتریان برساند.
• ارزیابی بازار و سهم بازار کنونی و ارتقاء آن، توسط عملکردهای بهینه برای مشتریان: بدین صورت که پس از ثبت اطلاعات دقیق مشتریان، سیستم اطلاع رسانی از طریق ایمیل و پیامک تمامی مشتریان را بر مبنای نحوه و نوع خرید کالا و محصولات مدیریت کرده و آنها را از نظر نیازهایشان تامین می نماید. این نحوه مدیریت در ارتباط با سایر اطلاع رسانی ها از نظیر زمان برگزاری نمایشگاهها، همایش های داخلی، خارجی و غیره که مجموعه فامکو نیز در آن حضور دارد نیز اعمال می گردد.
• بررسی و تحلیل کلیه نمایشگاههای داخلی و خارجی با هدف اعطاء نمایندگی و خدمات بیشتر.
• انتخاب نمایشگاههای داخلی و خارجی بر مبنای نوع نیاز و خواست مشتری و سازمان.
• شرکت در نمایشگاهها به جهت اخذ سهم بیشتر بازار، ارائه خدمات بیشتر و اعطای نمایندگی.