ضرورت اشتغال‌زایی درروستا برای پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهر

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی شامگاه چهارشنبه در نشستی با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، نماینده سازمان برنامه و بودجه، فرماندار همدان، نمایندگان جهادکشاورزی و مدیران بانک های عامل که با دستور کار تسهیل تخصیص وام های سنتی به روستاییان تشکیل شده بود، گفت: طی هماهنگی هایی با وزیر کار قرار است در زمینه ایجاد اشتغال و تولید در همدان مساعدتهای ویژه ای انجام شود.

وی در خصوص ضرورت تخصیص وام های سنتی به روستاییان برای دامداری گفت: باید به گونه ای عمل کنیم که این وام به محروم ترین روستاییان تخصیص یابد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیاست های اشتغالزایی باید در راستای ایجاد امنیت خاطر روستاییان و پیشگیری از مهاجرت آنها به شهرها پیش بینی شده و برنامه های عملیاتی در راستای اجرایی کردن سیاستهای ماندگاری روستایی و حتی ایجاد مهاجرت معکوس با ایجاد آرامش و اطمینان خاطر برای روستاییان در خدمات اجتماعی طراحی و تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه برای پرداخت این وام به ۳ هزار نفر از روستاییان برنامه ریزی شده است، گفت: در مرحله اول ۱۰۰ میلیارد تومان به وام‌های سنتی تخصیص یافته که می تواند با اولویت در اختیار روستاییان ذینفع قرار گیرد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه بانکها باید مساعدت بیشتری در این زمینه داشته باشند، عنوان کرد: امروز روز جهاد ماست و جهاد ما خدمت به مردم به ویژه اقشاری است که این روزها در تنگنای معیشت قرار گرفته اند و باید در این مرحله به گونه ای در کنار مردم باشیم که کمترین آسیب را ببینند.

وی خطاب به مسئولان حاضر در جلسه گفت: باید کمیته ای ویژه تشکیل شود و به شهرستانها برای تصمیم گیری استقلال داده شود تا موانع کار شناسایی و سرعت خدمت رسانی به روستاییان بیشتر شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص وثیقه های بانکی نیز تاکید کرد: باید ضمن رعایت قوانین درتعریف وثیقه های بانکی نیز شیوه هایی به کار برده شود که مردم به آسانی بتوانند وامها را دریافت کنند.

حاجی بابایی عنوان کرد: باید موقعیت اهالی روستاها را دریابیم و با توجه به وضعیت آنها تصمیم بگیریم.

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه