گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

لزوم تدوین راهکارهای اجرایی برای غلبه بر محدودیت‌های بخش کشاورزی

استاندار فارس گفت: برای غلبه بر محدودیت‌های بخش کشاورزی و استفاده از توانمندی‌های این حوزه نیازمند تدوین و اجرایی کردن راهکارهای موثر هستیم.

عنایت‌الله رحیمی یکشنبه ۲۷ بهمن در مراسم قدردانی از برترین‌های بخش کشاورزی فارس، حوزه کشاورزی را از توانمندی‌های این استان دانست و گفت: مردم در بخش کشاورزی تجربه خوبی اندوخته‌اند و این تجارب را با علم روز تکمیل و به عنوان طلایه دار امنیت غذایی کشور خود را مطرح کرده‌اند.

او کشاورزی را از بخش‌های اساسی کشور  امر در تولید مواد غذایی، ارزش افزوده و ایجاد اشتغال دانست و با اشاره به اینکه بخش کشاورزی ما دارای تهدیدها و فرصت‌هایی است، بر لزوم تلاش برای تبدیل تهدید ها به فرصت و تقویت فرصت‌ها تاکید کرد.

استاندار فارس وجود اراضی حاضلخیز، اقلیم مطلوب، تجربه موثر، نیروی انسانی فعال و علاقه مند و وجود یکی از قطب‌های علمی کشور در فارس را از پتانسیل‌ها و فرصت های بخش کشاورزی این استان برشمرد و خاطرنشان کرد: باید از این فرصت‌ها برای ارتقا تولید استفاده بهتر و مفیدتری داشته باشیم.

رحیمی کمبود منابع آب، قطعه قطعه شدن اراضی کشاورزی بر اثر توارث، فرسایش خاک، استفاده زیاد از سموم کشاورزی، تغییر کاربری‌های بی مورد اراضی کشاورزی را از تهدیدهای این بخش اعلام و اضافه کرد: برای غلبه بر این محدودیت‌ها و استفاده از توانمندی‌ها به تدوین و اجرایی کردن راهکارهای موثر نیاز داریم که رفتن به سمت کشاورزی دانش بنیان، بهره گیری از نظرات کارشناسان و متخصصان  و انتخاب نوع کشت مطابق با شرایط اقلیمی  و اقتصادی از جمله این راهکارها است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به تسهیلات و خدمات ارائه شده از سوی بانک کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: امسال ۲۵  هزار میلیارد ریال در همه بخش‌های کشاورزی تسهیلات پرداخت شده که در مقایسه با سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته  که درخور توجه است.

استاندار  فارس افزود: در برنامه ششم توسعه در بخش ماشین آلات ۱۰۸۲ میلیارد ریال و در زمینه گلخانه ۱۱۰ طرح با مساحت ۹۰ هکتار و بالغ بر ۲هزار و ۲۶۸ میلیارد ریال تسهیلات تصویب شده و در حال پرداخت است.

رحیمی ادامه داد: در زمینه  اشتغال روستایی نیز بالغ بر ۱۶۳۳ فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر  ۲۷۳۹ میلیارد ریال برای اشتغال ۲۴۶۵ نفر در دستور کار قرار گرفته و در بخش بیمه محصولات کشاورزی هم در ۵ سال اخیر ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال غرامت پرداخت شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا