گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

شهرضا پتانسیل بالایی در حوزه توسعه گردشگری دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و حقوقی شورای اسلامی شهرضا گفت: شهرضا پتانسیل بالایی در حوزه توسعه گردشگری دارد اما با کمبود شدید مراکز تفریحی و تفرجگاهی در این شهرستان روبرو هستیم.

محمد رضا الهیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آسیب فعلی در شهرضا نبود مراکز تفریحی و تفرجگاهی است، اظهار داشت: باید مراکز فرهنگی تفریحی را در سطح شهرستان افزایش دهیم و با ایجاد فضاهای گردشگری و فرهنگی شور و نشاط اجتماعی را رونق ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه لازم است از ظرفیت و پتانسیل بالای شهرضا در راستای گردشگری، با برنامه ریزی، بهترین استفاده را ببریم، افزود: لازم است رشته میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دانشگاه شهرضا ایجاد شود؛ گردشگری یکی از حوزه‌های مهم اقتصادی است و به عنوان یک فرصت فرهنگی باید بیش از پیش برای توسعه شهرضا مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شهرضا با اشاره به اینکه در این بخش باید سرمایه گذاری بیشتری کرد چون تقویت کننده و تثبیت کننده مبنای فرهنگی و هویتی جامعه است، بیان داشت: نقش رسانه‌ها را در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی تحقق این مهم بسیار قابل توجه است تبلیغ معرفی جاذبه‌ها شهرضا، مزیت‌ها، فرهنگ سازی و اعتماد سازی از جمله کارهایی است که در این بخش باید انجام داد.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی موزه مردم شناسی را در یک خانه قدیمی شهرضا ابراز داشت: شناساندن مشاغل گذشته و نشان دادن هویت گذشته شهر را به جوانان امروز ضروری است و باید از حضور بخش خصوصی در این مبحث حمایت کرد.

خروج کارخانه نوین شهرضا از لیست مراکز تاریخی و میراث فرهنگی

الهیان با ابراز تاسف از خروج کارخانه نوین شهرضا از لیست مراکز تاریخی و میراث فرهنگی گفت: بعد از تاسیس موزه‌های مردم شناسی و مشاغل قدیمی در شهر باید با مشارکت بخش خصوصی اقدام به تشکیل مجموعه ای متشکل از باغ پرندگان و باغ وحش مصنوعی متحرک و رباتیک کرد.

وی تاکید کرد: شایسته است بخاطر تکریم و ثبت افتخارات علمی و هنری شهرضا این شهر به عنوان شهر حکمت و هنر شناخته شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا