گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۱۱.۶ هزار تن روغن زیتون امسال در کشور تولید شد

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی گفت: شاهد افزایش 20 برابری تولید زیتون و افزایش سطح زیر کشت 19 برابری این محصول در سال جاری هستیم.

سید رحمت اله پریچهر مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به اینکه در سال ۷۲ سطح زیر کشت زیتون ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار و تولید این محصول ۷ هزار تن بوده است، گفت: سطح زیر کشت زیتون در سال جاری به ۹۲ هزار هکتار  افزایش یافته و میزان تولید آن نیز  ۱۴۷ هزار تن رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه شاهد افزایش ۲۰ برابری تولید زیتون و افزایش سطح زیر کشت ۱۹ برابری آن هستیم، افزود: میزان تولید امسال نیز نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد با افزایش همراه بوده است و تولید روغن خوراکی زیتون نیز ۸۰ درصد  نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۱۱ هزار و ۶۴۸ تن رسیده است.

پریچهر با اشاره به اینکه عمده روغن‌ زیتون مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، ادامه داد: مصرف این محصول در کشور ۱۵ هزار تن است که حدود ۳ هزار تن از آن از واردات تأمین می‌شود.

وی با یادآوری اینکه تلاش می‌کنیم میانگین مصرف روغن‌ زیتون را در کشور افزایش دهیم، تصریح کرد: روغن تولیدی کشورمان مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره ۱۴۴۶ است و خوشبختانه روغن باکیفیت در کشور تولید می‌شود.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: در سال‌های گذشته باغداران بخش کمی از محصول خود را تبدیل به روغن‌ زیتون می‌کردند که خوشبختانه امسال ۵۰ درصد محصول تولیدی تبدیل به روغن‌ زیتون شده است.

پریچهر با تأکید بر اینکه افزایش تولید روغن‌زیتون در سال‌های آتی نیز ادامه دارد، گفت: امنیت غذایی، انرژی و سلامت جامعه در روغن‌ زیتون متصور است.

۳ آزمایشگاه ارزیابی حسی ایران جزو آزمایشگاه برتر شورای بین‌المللی زیتون

وی از قرار گرفتن ۳ آزمایشگاه ارزیابی حسی کشورمان در ۱۰۰ آزمایشگاه برتر شورای بین‌المللی زیتون خبر داد و افزود: این سه آزمایشگاه مورد تائید شورای بین‌المللی زیتون است و تأییدیه این آزمایشگاه‌ها صادرشده است.

پریچهر، هدف این آزمایشگاه‌ها را آموزش کیفیت روغن زیتون برای آحاد جامعه عنوان کرد و ادامه داد: این موضوع به شناخت هر چه بیشتر روغن‌های بکر و فرابر که ارزش بالایی در سلامتی دارد، کمک می‌کند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا