گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید بیش از ۱۳۰۰ تن گوشت قرمز در شهرستان کوثر اردبیل

شهرستان کوثر با دارا بودن حدود 60واحد دامی دارای پروانه شامل گاو اصیل، گاو دورگ، گاو بومی، گاو میش، گوسفند و بز یکی از قطب‌های مهم دامداری در استان بوده و نقش مهمی در تامین نیاز‌های استان دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، خیبرعلی جلیلی با اعلام این خبر افزود: بیش از ۱۳۰۰ تن گوشت قرمز در شهرستان کوثر تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان کوثر با دارا بودن حدود ۶۰واحد دامی  دارای پروانه شامل گاو اصیل، گاو دورگ، گاو بومی، گاو میش، گوسفند و بز یکی از قطب‌های مهم دامداری در استان بوده و نقش مهمی در تامین نیاز‌های استان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر افزود: این شهرستان دارای ۶ واحد پرواربندی بره صنعتی فعال ونیمه فعال با ظرفیت ۱۵۹۵ راس و با اشتغال‌زایی ۱۶ نفر و همچنین  ۸واحد پرواربندی گوساله صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت ۱۲۰۰ راس و با اشتغال‌زایی ۱۵  نفر  و ۰ واحد پرورش گاو شیری صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت ۰ راس و با اشتغال‌زایی ۰نفر و تعداد ۳۴ واحد دامداری کوچک روستایی فعال با پروانه بهره‌برداری به ظرفیت ۱۳۴۵ راس دام سنگین و سبک است که مجموعا از ابتدای سالجاری تا کنون تن گوشت قرمز در واحد‌های دامداری این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

وی در ادامه گفت: تامین امنیت غذایی یکی از وظایف اصلی جهاد کشاورزی است و جهاد کشاورزی با تمام توان در جهت تامین سلامتی و امنیت مواد غذایی که از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم می‌باشد تلاش می‌کند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا