گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

بازارهای هدف اوراسیا در اختیار محصولات کشاورزی گیلان

گیلان قطب تولید سه محصول استراتژیک کشور یعنی برنج، چای و زیتون است اما سه درصد کل تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با توجه به اینکه استان گیلان قطب تولید سه محصول استراتژیک کشور یعنی برنج، چای و زیتون است اما سه درصد کل تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است و این درحالیست که با عضویت ایران در معاهده اوراسیا و قرار گیری دبیرخانه آن در گیلان، فرصت های صادراتی زیادی برای تولید کنندگان استان از جمله بخش کشاورزی برای در اختیار گرفتن بازارهای هدف این کشورها فراهم شده است.

«بهمن علیزاده» معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در این رابطه اظهار کرد: در حال حاضر کیوی، چای، محصولات لبنی ، سبزی و صیفی، مرکبات، زیتون و فراورده های آن، گل و گیاه زینتی و گیاهان دارویی از جمله گل گاوزبان، فندق و بادام زمینی از مهمترین محصولات کشاورزی گیلان در صادرات به بازارهای هدف کشورهای اوراسیا هستند.

وی افزود: کشورهایی که خریدار محصولات کشاورزی گیلان هستند شامل روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس و ارمنستان است.

معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی در خصوص طرح جامع کشت گیلان در جهت ارتقا تولید و هدف گیری بازارهای هدف اوراسیا گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته از سوی وزارت جهاد کشاورزی در شرایط خاص اقتصادی فعلی، طرح جامع کشت با محوریت الگوی زراعت برنج تدوین شده و درحال اجرا است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه قیمت تولید و صادرات محصولات کشاورزی در کشور بالاتر ازسایر کشورهای هدف است فعلا افق برنامه صادراتی برای سایر محصولات پیش بینی نشده است.

مزیت های فراوان عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا، جذب توریسم و صادرات محصولات کشاورزی است و باید با تسهیل در صادرات کالا و بهره گیری از منابع مختلف در بخش تولید بازار خوبی برای ارسال محصولات کشاورزی به بازار کشورهای حاشیه دریای خزر و اوراسیا فراهم کنیم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
سازمان جهاد کشاورزی گیلان
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا