گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

افزایش ۳۷ درصدی تولید گوشت مرغ در استان چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری از افزایش ۳۷ درصدی جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ در مرغداری‌های این استان در ماه‌های پایان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری از افزایش ۳۷ درصدی جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ در مرغداری‌های این استان در ماه‌های پایان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

الله‌کرم نصیری در کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای تامین گوشت مرغ شب عید استان، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

به گفته وی، بیش از ۴۶۰ هزار قطعه مرغ برای عرضه به بازار مصرف آماده شده است و امسال هیچ‌گونه محدودیتی در عرضه گوشت سفید وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده در حال حاضر قیمت گوشت مرغ در این استان پایین‌تر از نرخ مصوب تعیین شده دولتی عرضه می‌شود.

وی، نظارت همگانی بر بازار عرضه و تقاضا را  بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: گروه‌های نظارت بر بازار این استان، همچون گذشته در ماه‌های پایانی سال بر  سیستم عرضه و تقاضا نظارت‌ می‌کنند و این نظارت‌ها در ماه پایانی تشدید خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد تنظیم بازار موظفند تا با افزایش گروه‌های بازرسی از هرگونه افزایش قیمت کالاهای اساسی، ناوگان حمل و نقل مسافربری و اصناف در این ایام جلوگیری کنند.

نصیری تصریح کرد: قیمت‌های کارشناسی پس از انجام نظریه‌های علمی و آنالیز به تعزیرات حکومتی اعلام و با متخلفان در این بخش برخورد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری، از اختصاص اعتبار و ابلاغ ۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید این استان خبر داد و از روند کُند پرداخت این میزان تسهیلات از سوی بانک عامل ابراز ناخرسندی کرد.

به گفته وی، اتحادیه‌ها و مباشران سازمان تعاون روستایی استان مکلف هستند این میزان تسهیلات تامین اعتبار شده را با ارائه وثیقه و مدارک بانکی درخواست شده دریافت کنند و براساس مصوبه کارگروه ۱۸ میلیارد ریال را بابت خرید پرتقال و ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مابقی را برای تامین و ذخیره‌سازی میوه سیب اختصاص دهند.

وی، نبود محدودیت در عرضه کالای شکر و برنج وارداتی در استان را یادآور شد و تصریح کرد: با ذخیره‌سازی مناسب این ۲ کالای اساسی و پر مصرف در استان، امسال تا پایان سال هیچ کمبودی در توزیع برنج، گوشت منجمد و شکر وجود ندارد.

به گفته وی، گشت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در طول سال فعال است و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد در ذخیره و انبار کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و قیمت ارزاق عمومی نیز به صورت کامل کنترل می‌شود.

شایان ذکر است:۱۶۶ اتحادیه، ۹ اتاق اصناف و بیش از ۳۳هزار واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا