گروه مشاوران برندینگ فراسو
دانستنی‌هامكانيزاسيون

بکارگیری GPS در سیستم راهنمای مسیر تراکتور و بررسی تأثیر آن بر عملیات تراکتور در مزرعه

يکي از جديدترين روش های راهنمای مسیر تراکتور در مزرعه، به کار گيري سامانه موقعيت ياب جهاني (GPS) مي باشد.

يکي از جديدترين روش های راهنمای مسیر تراکتور در مزرعه، به کار گيري سامانه موقعيت ياب جهاني (GPS) مي باشد. در این تحقيق ابتدا سامانه راهنمای مسیر تراکتور با استفاده از سامانه موقعيت ياب جهاني (GPS) ساخته شد و سپس تأثیر اين سامانه بر روي کاهش جاماندگي و همپوشاني تراکتور، به صورت طرح آزمایشی اسپليت اسپليت پلات در قالب بلوك هاي كامل تصادفي در ۳ تكرار بررسي شد.

اين تحقيق در سال ۱۳۸۵ در مزرعه اي واقع در شهرستان طارم از توابع استان زنجان به وسیله سه عامل نوع تراكتور در ۲ سطح (تراكتور فرگوسن و تراكتور روماني)، سرعت در سه سطح (۴، ۶ و ۸ كيلومتر در ساعت) و نوع ماركر در دو سطح (ماركر معمولي و مارکر دیجیتال (سامانه طراحي شده در اين طرح) انجام گرفت.

نتایج انجام آزمایش نشان داد که اثر نوع مارکر بر میزان انحراف از مسیر تراکتور در سطح احتمال یک درصد معنی دار می باشد و مارکر دیجیتال که با استفاده از سیستم موقعیت یاب جهانی کار می کند، دارای میزان انحراف کمتری نسبت به مارکر معمولی است.

از طرف دیگر اثر متقابل نوع مارکر و سرعت حرکت تراکتور بر میزان انحراف از مسیر تراکتور نیز در سطح احتمال یک درصد معنی دار بود و مارکر معمولی در
سرعت های ۶ و ۸ کیلومتر در ساعت، میزان انحراف از مسیر بیشتری نشان داد.

اثر نوع مارکر بر تعداد انحراف از مسیر تراکتور در سطح احتمال یک درصد معنی دار بود و مارکر معمولی تعداد انحراف از مسیر کمتری نسبت به مارکر دیجیتال نشان داد.

متن کامل

۰%

امتیاز کاربر: ۵ ( ۱ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا