گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

اشتغال زایی با پرورش گیاهان زینتی توسط بانوی کارآفرین در استان فارس

بانوی جوانی از استان فارس با پرورش گیاهان زینتی علاوه بر درآمد زایی با آموزش به سایر بانوان زمینه اشتغال برای 280 نفر نیز فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، خانم زهرا اکبری از اهالی شهرستان قیروکارزین فارغ التحصیل رشته کشاورزی است که در سال ۹۶ همراه با سایر دانشجویان نمایشگاه گل و گیاهی در دانشگاه برپا نموده که در استان فارس مقام نخست و در کشور مقام دوم را کسب کردند. او می گوید؛ سود خوب حاصل از فروش گل و گیاه در آن نمایشگاه باعث شده که از شهریور ۹۶ پس از فارغ‌التحصیلی کار پرورش گیاهان زینتی را در پارکینگ منزل شروع کند.

اکبری هم اکنون یک گلخانه ۴۰۰ متری دارد که علاوه بر گیاهان زینتی ، گیاهان دارویی، آلوئه ورا، نشاء صیفی‌جات و قارچ نیز پرورش می دهد.

این بانوی کارآفرین؛ از اینکه با آموزش به سایر بانوان شهرستان قیروکارزین زمینه کسب درآمد برای آنان نیز ایجاد کرده اظهار خرسندی می کند.

این بانوی ۲۷ ساله در فصول بهار و پاییز از فروش گل‌ها ماهیانه ۱۵ میلیون تومان و در فصول تابستان و زمستان ماهیانه ۶ میلیون تومان درآمد دارد.

آنچه حائز اهمیت است این بانوی کارآفرین کار پرورش گیاهان زینتی را از پارکینگ منزل خود شروع کرده و با تلاش خود اکنون پس از گذشت دو سال دارای بزرگترین گلخانه گل و گیاه زینتی در شهرستان قیروکارزین است و به گفته او با راه اندازی این به صورت مستقیم برای ۵ نفر و برای به صورت غیرمستقیم برای چند صد نفر اشتغال زایی کرده است.

بیشتر بخوانید:

صادرات گیاهان زینتی از تنکابن به خارج
پرورش درختچه کاملیا
شرایط نگهداری از گل فیتونیا

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا