گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها
تازه‌ها

روستای درودگاه

روستای درودگاه در ۱۴ کیلومتری شمال غربی برازجان، از توابع بخش سعدآباد در شهرستان دشتستان استان بوشهر است. این روستا بین دو رودخانه بزرگ دالکی و شاپور است و علت نامگذاری روستا نیز همین مورد است.

روستای درودگاه در ۱۴ کیلومتری شمال غربی برازجان یا ۴ کیلومتری جاده برازجان ـ گناوه، از توابع بخش سعدآباد در شهرستان دشتستان استان بوشهر است. این روستا بین دو رودخانه بزرگ دالکی و شاپور است و علت نامگذاری روستا نیز همین مورد است. همچنین با توجه به آثار به دست آمده از یک کاخ و احتمالا یک آتشکده ممکن است در این محل یکی از آتشکده‌ های ارج دار منطقه قرار داشته که آیین‌های خاص و نیایش ‌های ویژه در آن برگزار می‌گردید، با این وصف درودگاه به معنی محل درود و سلام و نیایش می‌باشد. این دو رود دایمی در محل روستا به هم می پیوندند و رود حله را تشکیل می دهند و باعث به وجود آمدن منظره طبیعی بسیار زیبایی می‌شوند.

مناظر طبیعی اطراف رودخانه ها، نخلستان های سربه فلک کشیده، امامزاده شاه قطب الدین حیدر، شهر تاریخی و گرانبهای هخامنشی تموکن و دشت های زیبا از جاذبه های روستای درودگاه می باشند که گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به این روستا می کشاند.

کاخ هخامنشی بردک سیاه از آثار باستانی روستا می باشد. این کاخ عمارت زمستانی هخامنشیان بوده و دلیل نامگذاری این عمارت در استفاده از سنگ سیاه و سفید در ساختار آن است که دارای ده ستون در دو ردیف پنج تایی است و سبک و شیوه ی معماری دوره هخامنشی را دارد. این مجموعه در نخلستان های درودگاه قرار دارد (بخشی از بقایای شهر تاریخی تموکن در روستای جتوط نیز وجود دارد).

کاخ هخامنشی بردک سیاه از آثار باستانی روستا می باشد. این کاخ عمارت زمستانی هخامنشیان بوده و دلیل نامگذاری این عمارت در استفاده از سنگ سیاه و سفید در ساختار آن است که دارای ده ستون در دو ردیف پنج تایی است و سبک و شیوه ی معماری دوره هخامنشی را دارد.

انجمن میراث فرهنگی روستای درودگاه از سال ۱۳۸۷ تا کنون، در محل آثار باستانی بردک سیاه روستای درودگاه مراسم همایش بزرگ نوروزی برگزار می کند و میزبان بسیاری از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی و مردم بومی منطقه هستند.

همچنین در این منطقه خرمای درجه یک تولید می شود که می تواند از جاذبه های شیرین این روستا باشد.

۰%

امتیاز کاربر: ۳.۹۸ ( ۲ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا