گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

فاز دوم واکسسیناسیون تب برفکی گاوی در شهرستان شهربابک

در طرح واکسیناسیون تب برفکی طبق دستورالعمل های سازمان دامپزشکی، برنامه واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در جمعیت دام سنگین شهرستان با استفاده از واکسن تب برفکی وارداتی با همکاری شبکه دامپزشکی شهرستان اجرا می گردد .

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، فراشه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: در این مرحله کلیه دامهای سنگین اعم از گاو و گوساله موجود در واحدهای دامداری نیمه صنعتی، سنتی و دامداریهای روستایی با همکاری بخش های خصوصی و با رعایت کامل اصول بهداشتی و بیوسکیوریتی تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار می گیرند .

وی تصریح کرد: تب برفکی از جمله بیماریهای ویروسی و به شدت واگیر دار در نشخوارکنندان می باشد که درصد واگیر بالایی دارد و می تواند از طرق ایجاد بیماری،  مرگ و میر و هزینه های درمان مسبب ضررهای اقتصادی فراوان در صنعت دامداری شود.

فراشه اظهار داشت: بدین منظور از دامداران شهرستان درخواست می گردد که در خصوص اجرای عملیات با اکیپ های عملیاتی همکاری لازم را داشته باشند تا ایمنی حاصل از مایه کوبی مراحل قبلی حفظ گردد.

وی بیان داشت:تب برفکی از جمله بیماری‌های ویروسی و به شدت واگیر دار در نشخوارکنندگان است که درصد واگیری بالایی دارد و می تواند از طریق افت تولیدات دامی و ایجاد مرگ و میر و هزینه‌های درمان مسبب ضرر‌های اقتصادی فراوان در صنعت دامداری شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ايانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا