گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

معرفی و فروش پربارترین نهال‌های زرشک و انجیر

از زمان قدیم، کاشت و پرورش انواع نهال زرشک و انجیر نشان از روزی و رزق الهی بوده‌اند. خرید و کاشت نهال انواع میوه رونق و آبادی را به منطقه می‌آورد. از حیث اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی، تصفیه هوا، سلامتی و... تنها چند مزیت از صدها مزیت پرورش نهال است.

در این نوشته بر آن هستیم تا راهنمای خرید و پرورش ۲ نهال بسیار پرفروش یعنی نهال زرشک و نهال انجیر را مطرح کنیم پس لطفاً تا انتها همراه ما باشید.

راهنمای کاشت، پرورش و خرید نهال زرشک

نهال زرشک را معمولاً در مناطق معتدل و گرمسیر می‌توان کاشت و پرورش نمود. گفته می‌شود که از اواسط پاییز تا اسفندماه بهترین زمان برای کاشت و خرید نهال زرشک است.

این در حالی است که بعضی از باغداران فصل بهار را برای کاشت آن مناسب‌تر می‌دانند. قبل از کاشت نهال زرشک لازم است تا این کار را در زمین خاکی مناسب و حاصل‌خیز به انجام رساند. پیش از کاشت نهال بایستی زمین زراعی با کودهای حیوانی و شیمیایی کوددهی شده و گودال‌هایی با عمق مناسب روی زمین حفر گردند.

لازم به ذکر است که پس از کاشت نهال، جهت برداشت محصول باید ۲ الی ۳ سال صبر کرد تا درخت زرشک به باردهی اولیه خود دست یابد.

راهنمای کاشت، پرورش و خرید نهال انجیر

نهال انجیر را حتماً باید در مناطق گرمسیری کاشت زیرا این درختان در مناطق سردسیر باروری چندانی ندارد. این محصول اصالتاً مدیترانه‌ای است و به مناطق گرم و بارانی تعلق دارد. معمولاً دو روش برای کاشت انجیر وجود دارد.

روش اول جنسی است و روش دوم غیر جنسی است. به عنوان نکات مهم باید گفت که الزامی است تا در فصل رویش نهال‌های انجیر کوددهی به شکل مایع انجام شود. به هیچ عنوان نباید در کوددهی زیاده‌روی کرد؛ همچنین الزامی است تا در برابر سرمای شدید و گرمای شدید و آفات و موش‌ها از درخت انجیر مراقبت نمود. اوایل اسفندماه و نیمه اول فروردین نیز زمان مناسبی جهت خرید نهال انجیر هستند.

ارقام معروف و مطرح نهال زرشک شامل:

  • نهال زرشک بی‌دانه: این نوع یکی از پرفروش‌ترین انواع نهال زرشک است. میوه این نهال حالت استوانه دارد و طعم آن تقریباً ترش است. رنگ این میوه قرمز روشن است. زرشک بی‌دانه در دومین سال بعد از کاشت نهال شروع به باردهی کرده و تولید محصول آن آغاز می‌شود. به همین دلیل به آن میوه زودبازده می‌گویند.
  • نهال زرشک پفکی: زرشک پفکی یکی از بهترین و مرغوب‌ترین انواع زرشک ایرانی است که طعم نسبتاً ترشی داشته و معمولاً به کشورهای خارجی صادر می‌گردد. در سومین سال بعد از کاشت نهال این نوع زرشک، می‌توان محصول آن را برداشت نمود.
  • نهال زرشک سیاه: این محصول از جمله محصولات پیوندی است که بعد از کاشت نهال و در همان سال‌های اولیه می‌توان از آن برداشت کرد.
  • نهال زرشک دانه اناری: این رقم از جمله زرشک‌های صادراتی است و نسبت به سایر انواع زرشک درشت‌تر و بسیار نرم‌تر است.

ارقام معروف و مطرح نهال انجیر عبارتند از:

  • نهال انجیر زرد سه فصل: این نوع یکی از مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین انواع انجیر است. به دلیل طعم خوب و همچنین باروری و محصول دهی مناسب باغبانان این رقم را با عنوان بهترین نهال انجیر می‌شناسند. خریداری نهال انجیر اصل این نژاد سودآوری مناسب را تضمین خواهد کرد.
  • نهال انجیر استهبان: بدون شک انجیر استهبان بهترین رقم برای خشک کردن محصول و صادرات خواهد بود. فصل‌های پاییز تا بهار بهترین زمان برای کاشت این نهال انجیر می‌باشند.
  • نهال انجیر سیاه: این نوع از بهترین و مرغوب ترین انواع نهال انجیر است که برای کاشت در مناطق گرمسیری سازگاری ایده‌آلی دارد. البته باید گفت که کوددهی و کیفیت انجام آن بر باردهی نهال انجیر سیاه و همچنین بر مرغوبیت میوه این درخت اثرگذار می‌باشند.
  • نهال انجیر زرد: این نوع بسیار مرغوب است و به همین دلیل در سراسر دنیا از نهال انجیر زرد برای کاشت استفاده می‌کنند. تازه، شیرین و خوشمزه ویژگی‌های بارز این نوع انجیر می‌باشند.

مرکز فروش و خرید نهال معتبر در ایران

آنچه در این نوشته به آن پرداختیم معرفی و راهنمایی پرورش و کاشت نهال انجیر و نهال زرشک بود. همانطور که پیشتر ذکر شد اقلیم و آب‌وهوا و نوع کوددهی و… بر کیفیت رشد نهال اثرگذار هستند.

البته کیفیت نهال نیز می‌تواند بر رشد و باردهی آن اثرگذار باشد. شما برای خرید نهال زرشک، خرید نهال انجیر و یا سایر ارقام با کیفیت و با گواهی قرنطینه و مجوز رسمی جهاد کشاورزی به همراه ارسال ۴۸ ساعته، می‌توانید به نهالستان گلد نهال به نشانی وب سایت (goldnahal.ir) مراجعه نمایید.

نهالستان گلد نهال با بیش از ۳۰ سال سابقه برای کاشت و احداث انواع باغات میوه، با کیفیت‌ترین ارقام نهال میوه را تولید و عرضه دارد. کافیست تنها با شماره تماس کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نموده و مشاوره‌ی رایگان جهت خرید نهال را دریافت نمایید.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا