گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

هشدار بانک جهانی: امنیت غذایی جهان در خطر است/ کشورها با گرم شدن کره زمین مقابله کنند

بانک جهانی هشدار داد گرم شدن کره زمین امنیت غذایی را تهدید می کند و تا سال 2050 حدود 60 درصد زمین های آفریقا از بین می رود.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرزاری فارس، بانک جهانی اعلام کرده که گرم شدن کره زمین اختلال جدی را در امنیت غذایی دنیا بویژه کشورهای آفریقایی طی ۳۰ سال آینده ایجاد خواهد کرد.

بانک جهانی اعلام پیش بینی کرده است که کشورهای آفریقایی تا سال ۲۰۵۰ حدود ۳۰ درصد زمین های ذرت و آناناس و ۶۰ درصد زمین های تولید لوبیا از دست خواهد داد.

بانک جهانی در این گزارش، به اهمیت مقابله با تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین تاکید کرده و نوشته است کشورهای جهان باید از همین الان با این پدیده مهم که از آن به فاجعه طبیعی یاد کرده مبارزه کند.

این نهاد بین المللی در حال حاضر منشاء بسیاری از سیل های اخیر در کشورها از جمله پاکستان را تغییرات آب و هوایی اعلام کرده که در سالهای گذشته آرام آرام اثرات منفی آن شکل گرفته و اکنون به بحران کشورها تبدیل شده است.

در گزارش بانک جهانی آمده است: در سال ۲۰۲۰ بیش از یک پنجم مردم آفریقا با گرسنگی مواجه شدند و این قاره سالانه بیش از ۴۳ میلیارد دلار غذا وارد می کرد.

بانک جهانی هشدار داده است: برآوردها نشان میدهد در صورتی که این کشورها تدابیر مالی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی در نظر بگیرند اثر به مراتب بهتری نسبت به هزینه ای که برای واردات غذا می کنند خواهد داشت.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا