گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

شدت سخت گیری وزارت کشاورزی آمریکا برای محصولات مرغداری

وزارت کشاورزی امریکا اعلام کرد با توجه به اینکه در بازرسی ها برخی از محصولات مرغ نیمه آماده حاوی سالمونلا بوده کارخانجات در صورتی که این میزان سالمونلا را کاهش ندهند احتمال تعطیل شدن برای آنها وجود دارد.

ساندرا اسکین معاون سلامت غذایی وزارت کشاورزی امریکا اذعان داشت: “از آنجاییکه سالمونلای موجود در محصولات مرغداری نیمه خام برای سلامت عموم مضر و خطرناک است این تنها اقدامی آغازین در جهت پیشبرد سلامت جامعه است.”
به دنبال این اقدام محصولاتی که میزان سالمونلای بالایی دارند برای فروش به بازار نمی روند.
آقای تام ویلساک وزیر کشاورزی امریکا اذعان داشت: سلامت غذایی اصل بازرسی های غذایی است و این اقدام اولیه گامی است در جهت کاهش هر چه بیشتر بیماری هایی که در نتیجۀ سالمونلای موجود در محصولات گوشت مرغ به وجود می آید.
این آژانس اذعان داشت محصولاتی مثل مرغ سوخاری نیمه آماده و شکم پر مثل کوردون بلو به ظاهر به نظر می رسند که پخته اند در صورتی که داخل آن هنوز خام است از سال ۱۹۹۸ تاکنون در حدود ۲۰۰ بیماری در بر داشته اند و تلاش های گذشته مبنی بر ارتقاء اطلاعات موجود در برچسب کالا کمکی به کاهش وقوع بیماری های ناشی از مسمومیت های غذایی نکرده است.
بنابراین در صورتی که مقدار سالمونلای موجود در این محصولات بالاتر از حد مجاز باشد نباید به بازار برای فروش ارسال شوند.
شورای ملی مرغداری در پاسخ به این اعلان اظهار داشت :
“شورای ملی مرغداری و اعضای محترم آن میلیون ها دلار سرمایه و سال ها تلاش کرده اند تا این محصولات را با کیفیت بالا در جهت تأمین سلامت عموم مردم ارائه دهند.
شورای ملی مرغداری نگرانی خود را در خصوص این سیاست سختگیرانۀ دولت بدون ارائۀ آمار دقیق آن هم در رابطه با محصولاتی که از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون تنها یک شیوع بیماری به همراه داشته، اعلام می دارد.
با توجه به قانون مربوط به بازرسی محصولات مرغداری در سال ۱۹۵۷ میلادی، صرف وجود سالمونلا در محصولات مرغداری به منزلۀ بد و بی کیفیت بودن آن نیست. مطمئناً تاکنون “سازمان بازرسی  از ابزار و ضوابط لازم برای همکاری با صنعت، جهت تضمین کیفیت محصولات برخوردار بوده است. ما سال ها از سازمان بازرسی درخواست همکاری در این زمینه داشتیم که دو درخواستنامۀ رسمی هم در این خصوص ارائه شد و متأسفانه پاسخی به آن داده نشد.
هیچ راه حل قطعی و واحدی برای سلامت مواد غذایی وجود ندارد. شاید بتوان گفت تنها راه تضمین سلامت صد در صد مواد غذایی در پرورش صحیح و با تغذیۀ باکیفیت طیور و سپس طبخ مناسب در خانه تأمین می شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
itpnews
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا