گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

رویداد نانوفناوری در کشاورزی و محیط زیست برگزار می‌شود

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی خوزستان از برگزاری رویداد نانوفناوری در کشاورزی و محیط زیست خبر داد.

فاطمه مسکینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۱ با عنوان “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین”، حمایت از شرکت‌ها و ایده‌های نوپا، کمک به توسعه پایدار کشور در زمینه کشاورزی و محیط زیست و نفوذ هر چه بیشتر دانش در توسعه کشاورزی، مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی خوزستان مستقر در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان رویداد نانو فناوری در کشاورزی و محیط زیست را در مهرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد کرد.

وی افزود: در کشاورزی پایدار دو اصل کلیدی وجود دارد مبنی بر اینکه در آن استفاده از مواد شیمیایی و به ویژه آفت‌کش‌ها باید به حداقل برسد و پیچیدگی و تنوع نیز برقرار شود. این امر نیاز به حفظ انواع مختلف گیاهان و زیستگاه‌ها در مزرعه دارد تا جایی که هر سیستمی که قرار است در طولانی مدت پایدار شود باید دو معیار اساسی را از نظر اکولوژیکی و اقتصادی در نظر داشته باشد؛ حداقل بهره‌برداری از منابع غیرقابل تجدید و حداقل تخریب در محیط زیست.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی خوزستان عنوان کرد: بنابراین می‌توان گفت که برنامه کشاورزی پایدار موفق در برگیرنده هفت هدف شامل فراهم کردن امنیت غذایی همراه با افزایش کمی و کیفی آن با در نظر گرفتن نیازهای نسل‌های بعدی، حفاظت از منابع آب، خاک و منابع طبیعی، حفاظت از منابع انرژی در داخل و خارج از مزرعه، حفظ و بهبود سودآوری کشاورزان، حفظ نیروی حیات جامعه روستایی، حفظ تنوع زیستی، قابلیت پذیرش از سوی جامعه و حذف ایجاد زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی پویا برای جوامع روستایی است.

مسکینی یادآور شد:  استفاده از فناوری‌های جدید همچون فناوری نانو راهکاری برای دستیابی به هدفهای کشاورزی پایدار است.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی خوزستان با اشاره به امتیاز شرکت در این رویداد عنوان کرد:  تشکیل کمیته استانی فناوری نانو مرتبط به سازمان جهاد کشاورزی، قدمی موثر در حمایت از شرکت‌های فعال در زمینه کاربرد فناوری نانو در علوم کشاورزی است لذا این مرکز با همکاری پارک علم و فناوری خوزستان، رویداد نانوفناوری در کشاورزی و محیط زیست را برگزار خواهد کرد. شرکت‌کنندگان در این رویداد گواهی معتبر دریافت خواهند کرد و امکان استقرار در مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی خوزستان و برخورداری از حمایت‌ها و تسهیلات پارک علم و فناوری خوزستان و حمایت کمیته نانوفناوری استان خوزستان در تسهیل در کسب مجوزهای لازم برای فعالیت در زمینه  نانو برای ایده‌های برگزیده فراهم خواهد شد.

مسکینی گفت: محورهای این رویداد شامل علوم خاک (تغذیه گیاه، آلودگی و …)، پرورش دام، طیور و آبزیان، صنایع غذایی، ادوات و ماشین‌های کشاورزی، تولید آفت‌کش‌ها بر پایه نانوفناوری، منابع طبیعی و گیاهان دارویی، صنعت آب و آبیاری، فراوری بذر و تنش‌های محیطی، هوشمندسازی و فناوری‌های نوین در کشاورزی است. دانشجویان، محققان و صاحبان ایده می‌توانند در بازه زمانی ۳۰ تیرماه تا ۲۰ شهریورماه جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این رویداد به سایت itapf.ir مراجعه کنند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا