گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سمنان در حوزه تولید مرغ و تخم‌مرغ قطب کشور است

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سمنان در حوزه تولید مرغ و تخم‌مرغ قطب کشور است گفت: سمنان بدون افزایش سطح زیر کشت کشاورزی راندمان تولید مطلوبی دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی اصغر جمعه‌ای در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: افزایش سطح کشاورزی هنر نیست، در استان سمنان علیرغم کاهش سطح کشاورزی راندمان و میزان تولید با مدیریت مناسب افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در استان کویری مانند سمنان تولیدات محصولات کشاورزی مطلوب است افزود: این استان در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ نیز قطب کشوری است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه باید قدر منابع انسانی را بدانیم گفت: اگرچه تغییر باعث رشد و شکوفایی می شود اما باید از نیروی انسانی که برای آن سرمایه کشور صرف شده استفاده کرد.

رئیس پیشین سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در آئین تکریم خود با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی در زمان مدیریت خود  گفت: تولیدات بخش کشاورزی به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

سید حسن میرعماد با بیان اینکه میزان تولید چغندرقند ۹۰ هزار تن بود به افزایش این محصول اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تولید محصول چغندرقند به ۱۶۳ هزار تن رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین تولید پسته به ۷ و نیم تن رسیده است ابراز امیدواری کرد تولید این محصول به ۷۵ هزار تن برسد.

رئیس پیشین سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به افزایش میزان تولید تخم مرغ نیز گفت: تولید تخم مرغ از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن به ۲۹ هزار تن رسید.

میرعماد همچنین گفت: تولید مرغ از ۴۰ هزارتومان به ۶۰ هزار تومان رسیده و علیرغم تلاطم قیمت مرغ و تخم مرغ در چند سال اخیر قیمت این دو محصول در استان سمنان هیچگاه بالاتر از قیمت مصوب عرضه نشد.

رئیس پیشین سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه زیرساخت‌های کشاورزی نیز گفت: ایجاد سامانه‌های نوین آبیاری از ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار به بیش از ۳۹ هزار هکتار رسید.

میرعماد همچنین از تنظیم چند سند برای افزایش میزان بهره‌وری و استفاده بهینه از آب در این سازمان اشاره کرد و گفت: سند الگوی کشت سند بهره وری آب و همچنین سند سازگار  با کم‌آبی در استان سمنان تصویب شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا