گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

گل نرگس مازندران با جشنواره وارد بازار شد

برداشت رسمی گل نرگس مازندران روز پنجشنبه با برگزاری جشنواره ملی در روستای " کردکلا " از توابع بخش گیل‌خوران شهرستان جویبار آغاز شد و طی روزهای آینده عطر این گل خوشبوی زمستانی در گلفروشی های سراسر کشور خواهد پیچید.

به گزارش ایرنا ، در مراسم برداشت رسمی و چهارمین جشنواره ملی گل نرگس که در قطب تولید این محصول در مازندران برگزار شد ،  علاوه بر جمعی از کشاورزان نرگسکار ، سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران و مدیران جهاد کشاورزی استان و شهرستان جویبار حضور داشتند.

مدیرجهاد کشاورزی جویبار در این مراسم با  اعلام این که برداشت نوبرانه گل نرگس از امروز شروع شده است، گفت : امسال  وضعیت رنگ و عطر گل نرگس مطلوب است پیش بینی می شود از حدود ۶۷هکتار نرگسزار این شهرستان هشت میلیون و ۴۰۰ هزار شاخه گل تولید و به بازار عرضه شود.

غلامرضا سعیدی متوسط فروش هر شاخه گل نرگس را ۲هزارو ۵۰۰ تا سه هزار تومان اعلام کرد و بیان داشت: حدود ۱۰۰بهره بردار گل نرگس این شهرستان مشغول تولید این گل هستند و امیدواریم بازار فروش این محصول برای کشاورزان رضایتبخش باشد.

وی با بیان این که ظرفیت فوق العاده‌ای برای توسعه کشت گل نرگس در این شهرستان وجود دارد ،توضیح داد : درهمین راستا برنامه‌ توسعه کشت گل نرگس تدوین و سال آینده به کار گرفته می‌شود.

سعیدی استفاده از ارقام پرمحصول، توسعه صنایع فرآوری با در اختیار گذاشتن تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران را از جمله برنامه‌های بسته توسعه ای گل نرگس عنوان کرد و بیان داشت : این برنامه ها فقط برای اقتصادی کردن تولید گل نرگس و حمایت از کشاورزان است.

وی  بر لزوم  ترویج و آموزش، تامین نهاده‌ها و پیاز گل نرگس و بازاررسانی این محصول کشاورزی جویبار تاکید کرد و گفت: اگرچه خشکسالی‌ بر فرایند فعالیت های کشاورزی اثر گذار است اما  گل نرگس با ارزش اقتصادی بالا یکی از کمیاب ترین گونه‌هایی است که در شرایط اقلیمی و اراضی کم بازده این شهرستان قابل توسعه و در رونق اقتصادی کشاورزان کارآمد است.

مازندران ۷۵ هکتار نرگسزار دارد و پس از شیراز و خوزستان سومین استان در این زمینه محسوب می شود. شهرستان جویبار با ۶۷ هکتار کانون کشت این گل زمستانی در مازندران است.

سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران هم در این جشنواره به نقش دولت و مسئولان در قبال کشاورزی برای افزایش تولید و درآمد بهره برداران اشاره کرد و گفت: به جرات می توان گفت که تمامی داشته های کشاورزی استان با همت و تلاش خود بهره برداران است و یقین کنید اگر به زنجیره کشاورزی صنعتی و دانش محور توجه ویژه شود ،قطعا رشد و بالندگی کشاورزی استان چندین برابر خواهد شد.

علی شیرازی با اظهار این که علاوه بر پرداخت تسهیلات کشاورزی باید به زیر ساخت های تولیدات محصولات کشاورزی بویژه تهیه انواع بذور ، اصلاح نژاد ، منابع آبی ، زهکشی اراضی کشاورزی و  تجهیزات و ادوات پیشرفته توجه شود، افزود: تولیدات گل و گیاه به ویژه  گیاهان دارویی همراه با  فرآوری صنعتی در مازندران از اهمیت خاصی برخوردار است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا