گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

رونقی برای اقتصاد کشاورزی خراسان جنوبی

نماینده مردم شهرستان‌های قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال تسهیلات مناسبی برای زرشک و زعفران تدارک دیده شد و پیگیر اجرای کامل طرح‌ها برای رونق اقتصاد کشاورزی استان هستیم.

سلمان اسحاقی، شب گذشته ۲۳ آذر به رسانه‌های گروهی گفت: اقتصاد نزدیک ۵۰ هزار خانواده استان خراسان جنوبی درگیر زرشک است و وقتی ما صحبت از حمایت از زرشک کنیم یعنی سخن از حمایت از ۵۰ هزار اقتصاد خانواده کردیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به دغدغه برای اقتصاد کشاورزی، تصریح کرد: سعی کردیم زعفران را مدیریت کرده و به آن قیمت واقعی برسانیم چراکه زعفران استان با وجود بالا رفتن قیمت‌ها و هزینه‌ها همچنان با قیمت قبلی به فروش می‌رسید.

نماینده مردم شهرستان‌های قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای زعفران گذاشته بودیم و بخشی از اعتبارت نیز به چهار تعاونی مستقر در استان ارائه شد تا زرشک زرشک کاران را که در سردخانه‌ها و بارگاه‌ها وجود دارد خریداری کنند تا برای نخستین این اتفاق را رقم بزنیم.

اسحاقی با بیان اینکه این طرح و برنامه را تا زمان اجرایی شدن پیگیری خواهیم کرد، ادامه داد: استاندار خراسان جنوبی نیز در تهران پیگیر اجرای کامل این طرح خواهند بود.

از راه آهن استان تا جاده بیرجند – قاین

وی با بیان اینکه در خصوص راه آهن بیرجند قائن یونسی سال گذشته ۲۸۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق ذخیره ارزی اعتبار گذاشته شد، افزود: قرار شد که بانک‌ها با یکدیگر به تفاهم برسند که این امر را مدیریت کنند که در جلسه‌ای که با استاندار داشتیم شاهد این بودیم که ایشان مقتدرانه به این موضوع ورود کردند و ظرف مدت ۱۰ روز بانک‌ها مکلف شدند که این محل اعتبار را مشخص کنند تا در روند ساخت تسریع شود.

اسحاقی ادامه داد: اگر بخواهیم به پایانه گمرک یزدان توجه کنیم این راه مواصلاتی می‌تواند یک اتفاق مبارکی در شرق و جنوب شرق کشور باشد اما در خصوص راه بیرجند قائن، ما نه تنها اصرار بر روی محور بیرجند قائن داریم بلکه روی محورهای مواصلاتی دنبال پیگیری‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه در مورد محور بیرجند قائن بیشتر این محور دوبانده شده ولی ۱۲ کیلومتر آن مانده و شخص رئیس جمهور دستور دادند که با همکاری با شرکت سیمان قائن این پروژه تکمیل شود، یادآور شد: امروز سه قوه در ریل انقلاب در حال حرکت بوده و به دنبال یک خدمت ماندگار هستند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا