گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ایران بزرگترین وارد کننده غلات از روسیه شد

بر اساس اعلام رسانه‌های روسیه، ایران با وارد کردن ۳.۷ میلیون تن غلات در سه ماه نخست سال کشاورزی جاری (۱ ژوئیه ۲۰۲۱ - ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲)، بزرگترین وارد کننده غلات از این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، به گفته مؤسسه تحلیلی پروزرنو Prozerno، ایران با وارد کردن ۳.۷ میلیون تن غلات در سه ماه نخست سال کشاورزی جاری (۱ ژوئیه ۲۰۲۱ – ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲)، بزرگترین وارد کننده غلات از روسیه شد.

بر اساس بیانیه این شرکت: در سه ماه اول فصل جدید ۲۰۲۱-۲۰۲۲، صادرات روسیه به ایران ۳.۶۹۷ میلیون تن غلات، شامل ۳.۰۹۱ میلیون تن گندم، ۳۹۲۶۰۰ تن جو، ۲۱۵۳۰۰ تن ذرت بود.

مؤسسه تحلیلی پروزرنو افزود: بنابراین، ایران نه فقط در میان واردکنندگان گندم و ذرت روسی بلکه در جدول کلی انواع غلات نیز رتبه اول را کسب کرد.

بر اساس این گزارش، کارشناسان تخمین می‌زنند که ترکیه ۳.۵۲۳ میلیون تن غلات روسیه شامل ۲.۸۷ میلیون تن گندم، ۵۶۹۲۰۰ تن جو و ۷۳۱۰۰ تن ذرت خریداری کرده است. مصر با ۱.۶۹ میلیون تن گندم در رتبه سوم قرار گرفت.

این در حالی است که وزارت کشاورزی روسیه پیشتر گزارش داده بود که در سال زراعی ۲۰۲۱-۲۰۲۲، صادرات غلات این کشور ۲۱.۳ درصد کاهش یافته و تا ۱۴ اکتبر به ۱۳ میلیون تن رسیده است.

حجم صادرات گندم نیز در طول این فصل ۱۸ درصد کاهش یافته و به ۱۱.۱ میلیون تن رسیده است. حجم صادرات جو نیز با ۳۴.۹ درصد کاهش به ۱.۵ میلیون تن و ذرت با ۵۶.۵ درصد کاهش به ۰.۲ میلیون تن رسید.

طبق پیش بینی وزارت کشاورزی روسیه، صادرات غلات در سال جاری ممکن است به ۴۵-۴۸ میلیون تن برسد. میزان صادرات محصولات کشاورزی در سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ بالغ بر ۴۸ میلیون تن بوده که شامل ۳۸.۴ میلیون تن گندم می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا