گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

معرفی مناسب‌ترین درختان گردو در خراسان شمالی(بجنورد)

استان خراسان شمالی، شمالی‌ترین قسمت استان‌های سه گانه خراسان می‌باشد که مرکز آن شهر بجنورد است. مساحت این استان حدود 28 هزار کیلومتر است و ارتفاع آن از سطح دریا 1300 متر می‌باشد که این عدد بسیار مناسب خرید نهال گردو در بجنورد می‌باشد.

+—–به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آریانهال، استان خراسان شمالی جزء استان‌های سردسیر کشور است که میزان بارش سالیانه آن زیاد است که وجود ارتفاعات زیاد در این استان سبب کاهش دما و سردی هوا شده است. این استان در همسایگی جنگل گلستان واقع شده است.

در استان‌های سه گانه خراسان، استان خراسان شمالی، بیشترین میزان سطح زیر کشت بهترین نهال گردو را دارد. بجنورد همچنین از شمال با کشور ترکمنستان مرزهای مشترک دارد و از نظر تجاری اهمیت ویژه‌ای دارد.

در این مطلب قصد داریم تا به شما عزیزانی که قصد خرید نهال گردو در بجنورد را در زمین‌های خود دارید و یا می‌خواهید باغات جدید گردو ایجاد کنید اما نمی‌دانید چه درختانی مناسب زمین شماست، به طور کامل توضیح دهیم و بهترین نهال گردو در خراسان شمالی را خدمت شما معرفی نماییم پس لطفا همراه ما باشید.

بهترین خرید اینترنتی نهال گردو در بجنورد (خراسان شمالی):

گونه‌های گردویی که در این استان کشت می‌شوند شامل:

– درخت گردو تویسرکان،

– درخت گردو چندلر،

– درخت گردو فرنور،

– درخت گردو ژنوتیپ آریا است. این ۴ گونه درخت گردو، بیشترین تعداد کشت شده در این استان را به خود اختصاص داده اند.

درخت گردو تویسرکان؛ یکی از بهترین درخت گردو در بجنورد است. این نهال گردو همانطور که از اسم آن پیداست، بومی ایران و استان همدان است. نهال گردو تویسرکان مناسب کشت در ارتفاعات و مناطق کوهستانی است.

وزن مغز گردو تویسرکان حدود ۱۴ گرم است که بیشتر آن از مغز خالص تشکیل شده که رنگ سفید روشنی را دارد. پوسته چوبی درخت گردو تویسرکان نیز سفت و سخت است.

درخت گردو چندلر؛ گونه ی دیگری از درخت گردو است که می تواند در شرایط آب وهوایی و اقلیم استان خراسان شمالی کشت شود. این درخت بومی کشور آمریکا می‌باشد و گردوی در سطح بین الملل مطرح می‌باشد.

درختان گردوی پیوندی بسیار با محیط ایران سازگارند و می‌توانند در آن رشد کنند. از خصوصیات مهم درخت چندلر می‌توان به تولید بیش از ۶ تن گردو در هر هکتار اشاره کرد که در صورت رسیدگی‌های بیشتر، می تواند این رقم بالاتر نیز برود.

نهال گردو فرنور؛ که متعلق به کشور فرانسه می‌باشد، یکی از بهترین نهال گردو در بجنورد محسوب می‌شود. این درخت گردو مقاومت بالایی در برابر سرما و آفات دارد و می‌تواند تا -۲۵ درجه را نیز تحمل کند.

عمر مثمر ثمر درخت گردوی فرنور بیش از ۸۰ سال است. این درخت گردو در زمان بلوغ می‌تواند بیش از ۷۰ کیلو گردو تولید کند و مشابه نژاد چندلر مغز گردوی بسیار با کیفیتی دارد.

نهال گردو ژنوتیپ برتر آریا؛ آخرین درختی که می‌توانید آن را در آب وهوا و اقلیم خراسان شمالی کشت کنید، می‌باشد. این درخت با توجه به اصلاحات ژنتیکی که روی آن صورت گرفته است، می‌تواند در تمامی استان‌ها به جز استان‌های گرمسیری، کشت شود. نهال ژنوتیپ بسیار قیمت مناسبی دارد به صورتی که نصف قیمت چندلر و فرنور می‌باشد اما باردهی مشابه این دو را دارا می‌باشد. این نهال خود گردافشان می‌باشد و بسیار درختان پرباری را می‌توان از آن انتظار داشت.

نهال‌های دیگری مانند: خوشه‌ای، اسرائیلی، پدرو و… در این استان کشت می‌شود اما به اندازه‌ی ارقام معرفی شده اغلب باردهی نخواهند داشت.

چه درختان میوه‌ی دیگر در استان خراسان شمالی کشت می شوند:

این استان با توجه به مناطق بسیار زیاد و بافت جنگلی آن، تنوع بسیار زیادی را در خود جای داده است. عمده ای از بهترین نهال‌های میوه‌ای که در بجنورد به عمل می آیند شامل:

هلو،

شلیل،

گیلاس،

ازگیل،

زالزالک و درخت گردو است.

آب و هوای مناسب خرید نهال گردو در بجنورد چیست:

استان خراسان شمالی تنوع آب و هوایی بسیاری دارد. اما آب و هوای غالب در این استان معتدل و کوهستانی است. وجود رودخانه هایی همچون اترک، باعث شده است این استان از نظر جلگه های حاصلخیز بسیاری بهره‌مند شود.

نزدیکی به پوشش گیاهی و بی‌نظیر جنگل گلستان نیز، سبب تامین رطوبت و اکسیژن کافی شده است و این استان را به یکی از با نشاط‌ترین و بهترین استان‌های کشور تبدیل کرده است که بسیاری از این پوشش گیاهی، نهال های گردو پربار می باشد که سالانه سودهی مناسبی را هم نصیب کشاورزان و باغداران می نماید.

جمع‌بندی نهایی در رابطه با بهترین خرید نهال گردو در بجنورد:

در این مطلب در مورد استان خراسان شمالی توضیح دادیم و این استان را از نظر ذخایر آبی، آب و هوا و پوشش گیاهی بررسی کردیم. این توضیحات نسبتا کوتاه می‌تواند به شما کشاورزان عزیز برای تصمیم‌گیری خرید و احداث باغات گردو کمک کند.

همچنین به معرفی ۴ گونه از خرید بهترین نهال گردو در بجنورد را پرداختیم که جهت تمایل می توانید تنها با یک تماس، نسبت به خرید بهترین ارقام نهال گردو از آریا نهال اقدام نمایید. آریا نهال بزرگ‌ترین مجموعه‌ی تولید نهال در کشور می‌باشد که تنها طی ۴۸ ساعت تمامی ارسال های نهال خود را با فاکتور و ضمانت اصالت به فروش می رساند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا