گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

چرا ذرت کمیاب شد؟

عضو اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی اظهار داشت: ریشه اصلی تامین و توزیع نشدن به موقع ذرت در کشور، عدم تامین به موقع ارز است.

عضو اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی اظهار داشت: ریشه اصلی تامین و توزیع نشدن به موقع ذرت در کشور، عدم تامین به موقع ارز است.
محمدرضا وجدانی درباره دلایل وارد نشدن ذرت، گفت: به نظر من واردکنندگان نهادهای دامی در کشور به واقع افسران جنگ اقتصادی هستند و صاحبان اصلی این صنعت محسوب می‌شوند.
وی افزود: هیچ کس به خوبی این افراد نمی‌تواند درباره علت و معلول مشکلات ایجاد شده در این زمینه دلایل برهم خوردن تنظیم بازار نهاده‌های دامی و مشکلات تامین کنندگان این کالاها صحبت کند؛ چرا که این افراد از سالیان دور در این حرفه فعالیت داشتند.
عضو اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام در ادامه گفت: تامین نشدن به موقع ارز از سوی بانک مرکزی، باعث شده است که این کالا به موقع و در زمان مشخص وارد کشور نشود. چراکه فروشندگان خارجی بدون دریافت پول کالا را در اختیار خریدار قرار نمی‌دهد. ممکن است برخی از تجار کشور از اعتبار شخصی خود استفاده کرده و نهاده‌های دامی را تا انبار بنادر ایران بیاورند اما اگر بعد از تخلیه در بندر ارسال پول به تاخیر بیفتد بدون تردید شاهد ارسال‎‌ محموله‌های بعدی نخواهیم بود.
به گفته این فعال اقتصادی، ریشه اصلی تامین و توزیع نشدن به موقع ذرت در کشور، عدم تامین به موقع ارز است.

وجدانی با اشاره به رقابتی بودن این بازار در ۴۰ سال گذشته، خاطر نشان کرد: رقابت سالم میان تامین کنندگان نهاده‌های دامی در سال‌های گذشته قابل توجه بود و بازار رقابتی نرخ نهاده‌‍‌های دامی را تعیین می‌کرد این در حالیست که هم اکنون شاهد چنین بازاری نیستم و همانگونه که اشاره کردم دلیل آن به تامین نشدن ارز از سوی بانک مرکزی بر می‌گردد.

بنا بر این گزارش، بزریل، اوکراین، روسیه و قزاقستان از مهم‌ترین کشورهای صادرکننده ذرت به ایران محسوب می‌شوند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
itpnews
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا