گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

پاییز بدون باران در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم روند خشکسالی در استان اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی می‌توان گفت که پاییز امسال نیز بارش‌های موثر و در حد نرمالی در استان نخواهیم داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از آغاز بارش‌های موثر استان در آذرماه خبر داد و گفت: در ماه‌های مهر و آبان، میزان بارش‌ها قابل توجه نیست.

مهران چراغپور  با اشاره به تداوم روند خشکسالی در استان اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی می‌توان گفت که پاییز امسال نیز بارش‌های موثر و در حد نرمالی در استان نخواهیم داشتیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی بارش‌ها در فصل پاییز امسال کمتر از نرمال است، تصریح کرد: امید می‌رود این کمبود بارش‌ها در فصل زمستان جبران شود.

وی با بیان اینکه به طور معمول بارش‌های موثر استان از نیمه دوم آبان باید آغاز شود، افزود: این در حالی است که امسال این بارش‌ها با تاخیر روبرو شده و از آذر شروع می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در ادامه برای هفته جاری جوی پایدار و در بعدازظهرها همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد و گفت: وزش باد در روزهای شنبه و سه‌شنبه شدت می‌گیرد.

چراغپور، کمینه دمای شهرکرد در ۲۴ ساعت گذشته را سه درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و  افزود: روند کاهش نسبی دما تا روز یکشنبه ادامه دارد.

چهارمحال و بختیاری در حالی وارد سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ شده است که با کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها در سال آبی گذشته روبرو بوده و دومین استان کم‌بارش کشور اعلام شده است.

خشکسالی‌های اخیر از سال آبی ۸۵-۸۶ در این استان آغاز شده است و در طول این سالها بین یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ میلیمتر کمبود بارش در استان گزارش شده که معادل نبود هیچ بارشی به مدت ۲ سال است.

۹۶.۱ درصد مساحت این استان درگیر خشکسالی است و این موضوع بر افت ذخایر آب زیرزمینی این استان به شدت تاثیر گذاشته است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا