گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

توسعه تولید رزبری‌ها و بلوبری در گیلان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برنامه داریم تا تولید بلوبری و ارقام رزبری ها را در استان توسعه دهیم.

منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا به وارد کردن ارقام جدید محصولات باغی به استان گیلان اشاره کرد و افزود: اجرای این امر موجب افزایش ارزش اقتصادی محصولات بخش کشاورزی خصوصا در حوزه باغبانی می شود.

وی ادامه داد: برای توسعه رقم بلوبری و ارقام رزبری‌ها در استان برنامه داریم که از سال ۹۹ تلاش در این عرصه را شروع کرده‌ایم.

پارسافر با بیان اینکه سازگاری رزبری ها در گیلان مطلوب است و عرصه هایی را برای آنها شناسایی کرده ایم، خاطرنشان کرد: این عرصه‌ها در شهرستان های سیاهکل، رشت و صومعه سرا بیش از شهرستان های دیگر استان وجود دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان یادآور شد: هم اکنون سرمایه گذارانی هم در بیش از ۲ هکتار از باغات باغی سیاهکل رزبری تولید کرده‌اند و محصولاتشان نیز از بازار فروش خوبی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه ورود چنین محصولات باغی به استان موجب استفاده مطلوب برخی از عرصه ها خواهد شد، تصریح کرد: متقاضیان زیادی برای توسعه رزبری در گیلان مراجعه می‌کنند و برای توسعه تولید این محصولات از آنها حمایت خواهیم کرد.

پارسافر با اشاره به اینکه گیلان، ۲۶۶ هزار نفر باغدار دارد، گفت: ارزش افزوده محصولات خصوصا محصولات بخش کشاورزی وابسته به صنایع بسته بندی، صنایع فراوری و صنایع جانبی است که درصدد هستیم با همکاری مدیریت صنایع این ظرفیت ها را در استان افزایش دهیم تا قابلیت های تولید محصولات کشاورزی با ارزش افزوده برای بهره‌برداران بالاتر رود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا