گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

یکی از نیازهای اساسی خراسان شمالی وجود واحدهای فرآوری انگور است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: یکی از نیازهای اساسی که در استان برای موضوع انگور به شدت احساس می شود وجود واحدهای فرآوری انگور است که انگورهایی که به صورت تازه خوری نمی توان مصرف کرد را فرآوری کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: انگورهای تولیدی در این استان در سال جاری به علت بارش تگرگ در فصل بهار و بروز خشکسالی، بازارپسندی خوبی نداشتند.

وی ادامه داد: یک واحد تولید کنسانتره وجود دارد که مقداری از انگورهای تولیدی به این سمت سوق پیدا می کند و از سوی دیگر شرکت بهنوش در شیروان نیز برای تولید آبمیوه در حال خرید محصول انگور است.

 تشکری اظهارکرد: علاوه بر آن سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی با تعدادی از صنایع فرآوری در سایر استان ها وارد مذاکره شده و قراردادهایی نیز منعقد شده است که بخشی از انگوری که قابلیت تازه خوری ندارند به این واحدها ارسال شود و مورد فرآوری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن مقداری از انگور تولیدی به خصوص انگور کشمشی در استان تبدیل به کشمش می شود که تولید کشمش نیز می تواند به کمک حل مشکل پیش آمده بیاید.

به گفته این مقام مسئول سالانه ۱۵ تا ۲۰ تن کشمش در خراسان شمالی تولید می شود که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در تولید انگور جایگاه پنجم و گاهی ششم را دارد، تصریح کرد: ۵۰ درصد از باغات انگور این استان دیم هستند و بیشتر انگورهایی که بازارپسندی خود را از دست داده اند در باغات دیم هستند.

وی سطح زیرکشت باغات انگور در این استان را ۱۸۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود در سال جاری ۱۱۵ هزار تن انگور از تاکستان های استان برداشت شود این در حالی است که در سال گذشته ۱۷۰ هزار تن انگور برداشت شد و امسال با کاهش ۴۰ درصدی در تولید این محصول مواجه هستیم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا