گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آبزی پروریِ کرمانشاه در قلاب خشکسالی و کرونا

در حالی که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پیش بینی می‌شد میزان تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه در پایان امسال به 25 هزار تن برسد، اما تحت تاثیر خشکسالی و کرونا احتمالا این هدفگذاری محقق نخواهد شد.

سید فرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: برنامه ریزی کرده بودیم در پایان سال مجموع تولیدات شیلاتی استان با افزایش حدود ۱۵۰۰ تنی به ۲۵ هزار تن برسد، اما با شوک وارد شده به تولیدات بخش شیلاتی استان تحت تاثیر خشکسالی و کرونا، به احتمال زیاد این هدفگذاری تحقق پیدا نخواهد کرد.

افضلی اظهار کرد: با این وجود تلاش خواهیم کرد تا میزان تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه در پایان سال از میزان ۲۳ هزار و ۶۰۰ تن سال گذشته پایین‌تر نیاید.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه در منطقه ریجاب شهرستان دالاهو که عمده تولیدات ماهیان سردابی استان به آنجا اختصاص دارد حتما کاهش تولیدات را خواهیم داشت، گفت: سالانه بین شش تا هفت هزار تن از تولیدات ماهیان سردابی استان را این منطقه داشتیم، اما امسال بین هزار تا ۱۵۰۰ تن کاهش تولیدات را در این منطقه شاهد خواهیم بود.

افضلی گفت: خشکسالی و کمبود منابع آبی و قطع و وصل شدن آب منطقه برای اختصاص به باغات منطقه ریجاب که در معرض تنش خشکی قرار داشتند، سبب شده تا کاهش تولیدات این بخش در سال جاری در استان قابل توجه باشد.

وی یادآور شد: عمده تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه یعنی بین ۱۵ تا ۱۶ هزار تن به تولید ماهیان سردابی اختصاص دارد، لذا افت تولیدات این بخش تاثیر سوء بر تولیدات شیلاتی استان بر جای خواهد گذاشت.

افضلی سپس با بیان اینکه تولید ماهیان گرمابی در استان خیلی تحت تاثیر خشکسالی افت نخواهد کرد، گفت: در مزارع پرورش ماهیان گرمابی استان در شهرستان قصرشیرین کمبود منابع آبی وجود ندارد، لذا  در این بخش کاهش محسوس تولیدات شیلاتی را نخواهیم داشت.

افضلی در پاسخ به این پرسش که کرونا چگونه باعث افت تولید آبزیان در استان کرمانشاه شده، توضیح داد: شیوع کرونا به ویژه شیوع آن به شکل خانوادگی سبب شده تا آبزی پروران استان که در مقاطع مختلف زمانی درگیر بیماری شده‌اند، به دلیل قرنطینه شدن و نیاز به استراحت و مداوا نتوانند به موقع در حوزه ضدعفونی، پاکسازی، آبرسانی، ریختن بچه ماهی و نهایتا مدیریت مزارع پرورش ماهی اقدام کنند که این موضوع هم افت تولیدات شیلاتی استان را در پی خواهد داشت.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا