گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید ۹۷ درصد عناب ایران در خراسان جنوبی

مدیر امور باغبانی سازمان گفت: خراسان جنوبی با تولید ۹۷ درصد عناب ایران، قطب تولید این محصول در کشور است و ۷۰ درصد عناب تولیدی خراسان جنوبی به خارج از استان صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، عبدالرضا رضایی مدیر امور باغبانی سازمان گفت: خراسان جنوبی با تولید ۹۷ درصد عناب ایران، قطب تولید این محصول در کشور است و ۷۰ درصد عناب تولیدی خراسان جنوبی به خارج از استان صادر می‌شود.

عبدالرضا رضایی افزود: برداشت عناب از باغ‌های استان در سال زراعی جاری آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود امسال هفت هزار و ۱۳۰ تن محصول برداشت شود.

وی گفت: سطح زیر کشت عناب در استان خراسان جنوبی چهار هزار و ۱۳۴ هکتار است و تولید این محصول طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹ هزار و ۵۰۰ بهره‌بردار در زمینه تولید عناب در استان فعالیت دارند گفت: بیشترین سطح زیر کشت این محصول با بیش از هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان خوسف است.

وی درخصوص زمان برداشت عناب گفت: برداشت عناب از اواسط مرداد آغاز می‌شود و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد.

رضایی ادامه داد: سال گذشته ۶ هزار و ۷۲۷ تن عناب از باغات استان برداشت شد و عناب تولیدی خراسان جنوبی از بالاترین کیفیت برخوردار است.

وی گفت: قیمت هر کیلوگرم عناب تازه براساس کیفیت بین ۱۵ هزار تومان تا ۲۲ هزار تومان به فروش می‌رسد و در چند سال اخیر در زمینه فرآوری این محصول پرخاصیت اقداماتی انجام شده و تولید حبه، دمنوش و شیره از جمله فرآورده‌های این محصول است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا