گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تنوع مشاغل در دهاقان اندک است/ضرورت تمرکز بر بخش گردشگری

فرماندار شهرستان دهاقان گفت: تنوع مشاغل در دهاقان اندک است و باید از طریق فراهم سازی زیرساخت‌های گردشگری و تمرکز بر فرآوری محصولات این مشکل را رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی سجادی ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان دهاقان اظهار داشت: این شهرستان فاقد هر نوع پیشرفت صنعتی است؛ باید از سرمایه گذاران حمایت کافی انجام شود تا با راه اندازی صنایع، درآمد عمومی نیز افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه گردشگری نیازمند ایجاد زیرساخت‌های اصولی است، افزود: تمرکز شهرستان دهاقان در زمینه اشتغالزایی بیشتر بر گردشگری و گلخانه‌ها متمرکز بوده است اما به دلیل عدم فراهم سازی زیرساخت‌ها در این بخش موفق نبوده‌ایم.

فرماندار شهرستان دهاقان با اشاره به اینکه گلخانه‌های دهاقان در راستای اشتغالزایی تأثیر چندانی نداشته است، بیان کرد: شهرستان دهاقان قطب گلخانه‌ای استان اصفهان محسوب می‌شود اما دهاقانی‌ها تمایل چندانی به کار در گلخانه ندارند و بیشتر نیروی کار آنان از شهرهای مجاور تأمین می‌شود بنابراین در راستای اشتغال‌زایی مؤثر نبوده است.

وی با اشاره به ضرورت تنوع کاری در رفع بیکاری شهرستان گفت: فرآورده‌های غذایی و فرآوری آنها نقش مؤثری در اشتغال‌زایی در شهرستان دهاقان دارد و باید برای تولید کیک و کلوچه، شکلات و آب نبات، ترشیجات، نبات، پولکی و بسته بندی حبوبات نیازمند سرمایه گذار هستیم.

سجادی اذعان کرد: شهرک صنعتی جمبزه دهاقان به سبب نزدیکی به فولاد مبارکه از مزیت رقابتی خوبی برخوردار است اما صنایعی که کم آب بر هستند باید در اولویت قرار گیرند.

فرماندار شهرستان دهاقان افزود: در شهرک صنعتی پوده تأمین آب انجام شده اما فعلاً زمینی برای واگذاری نداریم.

وی گفت: در شهرک صنعتی دهاقان واحدهای کارگاهی محدودی برقرار شده است که باید حمایت شوند اما سرمایه گذار باید توان مالی داشته باشد و شروع کار وی نیازمند دریافت وام نباشد.

وی گفت: افرادی که در شهرک‌های صنعتی زمین خریداری نموده‌اند باید نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند و در غیر این حالت برخورد جدی با آنها انجام می‌شود. نسبت به این موضوع برخورد خواهیم داشت.

سجادی عنوان کرد: احداث ۲۰ نیروگاه خورشیدی توسط سپاه پاسداران در شهرستان دهاقان اقدامی مفید و شایسته تلقی می‌شود و در راستای اشتغال‌زایی نقش بسزایی داشته است.

صدور ۲۱ پرونده صنعتی در بخش صنعت

در ادامه مهدی خسروی نیز با حضور در این جلسه اظهار داشت: افراد متقاضی مشاغل خانگی باید پرونده‌ای در اداره دارایی تشکیل دهند و هر سال اظهارنامه مالیاتی نیز پرداخت نمایند که به منظور سهولت کار، تقاضای حذف این روند اداری را داریم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان دهاقان افزود: اداره مالیات برای صدور مجوز علاوه بر اجاره نامه درخواست ارائه سند هم از کارآفرین دارد اما برخی از مالکان سندی در اختیار کارفرما و یا فرد کارآفرین قرار نمی‌دهند که منجر به بروز مشکل برای کارآفرینان می‌شود و باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی دهاقان اشتغال‌زایی خوبی دارند، تصریح کرد: در پنج ماه نخست سال جاری ۹ واحد تولیدی با اخذ مجوز به بهره‌برداری و پیشرفت ۸۰ درصدی رسید و این اتفاق خوبی برای شهرستان و گام مفیدی در راستای ایجاد اشتغال‌زایی محسوب می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا