گروه مشاوران برندینگ فراسو
کسب و کارها
تازه‌ها

باغ گردو سرمایه گذاری سود آور و طولانی مدت

احداث باغ گردو

اگر به دنبال یک سرمایه گذاری طولانی مدت و پر بازده در روستاها می باشید احداث باغ گردو یکی از بهترین گزینه هاست. گردو از درختان با ارزش در جهان است. گیاهی بسیار مقاوم است و در اکثر مناطق کشور ما رشد می کند. رشد این درخت در شرایط آب و هوایی معتدل مدیترانه‌ای بهتر است.
عمر باردهی این درخت بالاست و پس از ۶-۷ سال اول که به بار می نشیند تا سال ها باردهی دارد و هر ساله نیز با رشد بیشتر درختان، میزان محصول افزایش می یابد. میوه گردو جز معدود میوه هایی است که هیچ گونه نیازی به هزینه انبار در سردخانه ندارد و به دلیل ماندگاری طولانی می تواند چند ماه و حتی چند سال مورد مصرف قرار گیرد. فاصله کاشت درختان گردو به‌طورمعمول ۱۰ * ۱۰ است و در بعضی مناطق ۷ * ۷ در نظر گرفته می‌شود.

این درخت کاربردهای فراوانی دارد که عبارتند از:

مغز گردو: از مغز گردو  به‌صورت خام و پخته، تنها و یا در کنار ساير مواد غذایی می توان استفاده کرد.

روغن گردو: در صنایع خوراکی و دارویی و در کارهای صنعتی و هنری مورد استفاده قرار می گیرد.

برگ گردو: اسانس برگ و ماده ژوگلون، دارای خاصيت ضد قارچ هستند. در طب سنتی، از برگ گردو به عنوان ضد كرم استفاده می شود و برای کاهش قند خون  و تصفیه خون نیز کاربرد دارد.

پوست سبز گردو: پوست سبز گردو در رنگرزی، صنایع رنگ سازی دارو سازی مواد آرایشی و چرم سازی کاربرد دارد. همچنین از پوست گردو به عنوان كود سبز نیز می توان استفاده کرد.

استفاده از پوست گردو در چاه‌های نفت و گاز برای جلوگیری از هَرز روی گل حفاری يک روش معمول در دنياست.

چوب گردو: چوب گردو در صنایع چوب دارای کاربردهای مختلفی می باشد از جمله برای منبت کاری، خراطی و کنده کاری، ساخت مجسمه و اشیا دکوری، ساخت آلات موسیقی و همچنین در دکوراسیون داخلی منزل و ساخت روکش های چوب. دلیل آن نیز مقاومت مناسب این چوب در برابر فشار، خمش، رطوبت و کشش است.

نگهداری گردو نیز به هزینه و وقت زیادی نیاز نداردو با این همه کاربرد سود باغ گردو مناسب و کاشت گردو اقتصادی است. این محصول در کل جهان طرفداران زیادی دارد و علاوه بر بازار داخلی قابلیت صادرات را نیز دارد.

 

۰%

امتیاز کاربر: ۳.۸۸ ( ۲ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا