گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید ۴ محصول دام و طیور توسط یک شرکت فناور

یک شرکت دانش بنیان با ورود به حوزه تولید مکمل‌های دام و طیور، توانسته ۴ محصول را به تولید و بازار برساند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری، صنعت دام و طیور با گردش مالی سالانه بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان یکی از صنایع مهم در امنیت غذایی کشور است.

با توجه به وارداتی بودن بخش عمده‌ای از افزودنی‌های مورد استفاده در این صنعت شامل مکمل‌های ویتامینی، آنزیم‌ها، توکسین بایندر، محرک‌های رشد جایگزین آنتی بیوتیک، اسیدهای آمینه عبوری و غیره وارداتی است و ارزبری بالایی دارند.

به همین علت تلاش برای کاهش واردات می‌تواند در شرایط تحریم سبب توسعه صنعت و اشتغالزایی شود.

بر همین اساس، یک شرکت دانش بنیان به حوزه تولید تولید مکمل، کنسانتره و افزودنی‌های خوراک دام و طیور و تولید توکسین بایندر، محرک رشد گیاهی و بلوس کلسیم ورود کرده است.

محصولات تولیدی این شرکت در حوزه‌های مختلف صنعت دام و طیور کاربردی است.

 

توکسین بایندر

توکسین های موجود در اقلام خوراکی، علاوه بر کاهش ارزش غذایی خوراک موجب بروز اثرات منفی بر عملکرد، تولید مثل و همچنین کاهش عمر اقتصادی دام می شوند. این سموم سبب تخریب بافت‌های کبدی، کلیوی شده و با استفاده منفی بر دستگاه گوارش سبب کاهش هضم و جذب می شوند به همین دلیل برای کاهش این اثرات استفاده از توکسین بایندر ضروری است.

این محصول نیز توسط این شرکت تولید شد؛ بر اساس اخرین امار، سالانه بیش از ۴ هزار تن از این ماده در کشور مورد نیاز است که عمده نیاز به صورت وارداتی تامین شده و میزان ارزبری آن حدود ۱۰ میلیون دلار است.

 

بلوس کلسیم

بیشتر گاوها در دوره شیردهی دوم یا بالاتر، تحت تاثیر هیپوکلسیمی گذرا قرار می گیرند. معمولا هیپوکلسیمی تحت درمانگاهی در مقایسه با موارد تب شیر درمانگاهی هزینه های بالاتری به دامداری‌های گاو شیری تحمیل می‌کنند.

توانایی مکمل‌های دهانی کلسیم در حمایت از غلظت کلسیم خون متفاوت هستند، اما همه اشکال آن مکمل‌های مناسبی برای گاوهای شیری نیستند. مکمل‌های دهانی کلسیم روش بهتری برای حمایت از گاوهایی است که علائم اولیه تب شیر را نشان می دهند، اما هنوز زمین گیر نشده‌اند.

درمان پیشگیرانه با استفاده از کلسیم دهانی پیرامون زایش می‌تواند خطر مشکلات پس از زایش را کاهش و تولید شیر را در گاوهای شیری هدف افزایش دهد. این محصول دارای وزن ۲۰۰ گرم الست و ۴۰ گرم کلسیم را در مدت کمتر از یک ساعت در اختیار گاو قرار می دهد. متعاقب مصرف این بلوس ظرف مدت کمتر از یک ساعت غلظت کلسیم خون را به سطح طبیعی می رساند.

با توجه به اینکه هر گاو در هر چرخه تولیدی به ۲ عدد بلوس نیاز دارد، نیاز سالانه آن حدود ۲ میلیون عدد است که با میانگین قیمت ۲ دلار حدود ۴ میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارد. بلوس کلسیم نیز توسط این شرکت دانش بنیان به تولید رسید.

 

محرک رشد گیاهی

در صنعت طیور استفاده از جایگزین‌های آنتی‌بیوتیک و بخصوص گیاهان دارویی مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اینکه اسانسهای گیاهی فرار بوده و قیمت بالایی دارند شرکت سروش سبز البرز موفق به تولید اسانس نانو کپسوله شده است. این ترکیب مقدار مصرف اسانس را به میزان ۹۰ درصد کاهش داده و سبب کاهش تبخیر اسانس شده است.

این محصول در روده که محل هدف متخصصین تغذیه است آزاد شده و اثرات مثبت خود را اعمال می کند.

محصولات متعددی در بازار از کشورهای مختلف وارد کشور شده اند اما قیمت آنها بالا بوده و محصول ما با کارایی تقریبا مشابه و قیمت ۲۰ هزار تومان قابل رقابت است.

با توجه به نیاز سالانه حدود ۱۰۰۰ تنی این محصول و حداقل قیمت ۳ دلاری آن، میزان ارزبری آن حدود ۳ میلیون دلار است. این مجرک رشد گیاهی نیز توسط این شرکت تولید شد.

 

مکمل و کنسانتره های ویژه دام وطیور

این شرکت با توجه به تیم تحقیق و توسعه خود اقدام به فرمولاسیون اقتصادی و ویژه بر اساس نوع مزارع و میزان تولید دام‌ها کرده است و در فصول مختلف با توجه به وجود استرس‌های محیطی سعی در حفظ پتانسیل تولیدی دام و طیور دارد.

برای مثال در فصل گرم برای حفظ باروری دامها مکمل های ویژه باروری تولید می شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا