گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

لزوم مبارزه به‌موقع با آفات محصولات کشاورزی در شرایط خشکسالی

مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان در مورد مبارزه به موقع با آفات به دلیل خشکسالی در سال زراعی جاری و جلوگیری از خسارت‌ها هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «اکبر آهنگران» افزود: امسال به دلیل شرایط خشکسالی، کشاورزان باید گوش به زنگ باشند تا به محض آنکه کارشناسان سازمان حفظ نباتات زمان مبارزه با آفات را اعلام کردند، اقدام کنند.

مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور اظهارداشت: اگر کشاورزان به موقع با آفات مبارزه کنند، در نسل های بعدی با جمعیت کمتری از آفات مواجه می شوند و در غیر این صورت جمعیت آفات در اراضی زیر کشت افزایش خواهد یافت.

تشدید کرم غوزه پنبه به دلیل کم آبی ها 

آهنگران درباره محصول پنبه گفت: ما هر سال با کرم غوزه پنبه روبرو هستیم و امسال به دلیل شرایط کم آبی قطعا این آفت جمعیت بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور بر مبارزه کشاورزان با نسل اول کرم غوزه پنبه تاکید کرد.

وی با اشاره به آفات سایر محصولات کشاورزی تصریح کرد: اگر با آفت چوبخوار پسته و کرم سیب نیز به موقع مبارزه نشود، این باغ‌ها دچار خسارت می شوند.

آهنگران گفت: بسیار مهم است که امسال کشاورزان در مبارزه با آفات، زمان را از دست ندهند.

وی خاطرنشان کرد که مبارزه با کرم ساقه خوار برنج که از آفات مهم این محصول است، آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، طبق آمارها سالانه ۱.۵ میلیون هکتار مبارزه بیولوژیک با آفات کشاورزی صورت می‌گیرد که از اهداف سازمان حفظ نباتات کشور توسعه روش بیولوژیک بجای مصرف سموم شیمیایی است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا