گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آغاز برداشت توت درختی از توتستان های آذربایجان غربی

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت توت درختی به میزان ۲۵۰ تن از سطح حدود 40 هکتار از توتستان های استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،جلال بوتراب  افزود: باغ های توت استان عمدتا در شهرستان های ارومیه و خوی و به صورت حاشیه کاری و پراکنده در سایر شهرستانها واقع شده است .

وی با بیان اینکه توت یکی از این میوه هایی است که از قدیم الایام با سنت های دیرینه مردم استان عجین شده است، بیان کرد: بخشی از این میوه به صورت تازه خوری مصرف می شود و برای مصارف زمستان نیز آن را خشک کرده و مانند کشمش استفاده می کنند.

بوتراب اظهار کرد: از گذشته نه چندان دور این میوه به صورت خشک در سبد خشکبار مردم استان بوده و همراه بسیاری از بیماران دارای دیابت در کنار چای از این میوه استفاده کرده اند.

وی ادامه داد: توت سفید، توت قرمز و شاه توت از انواع توتهای درختی موجود در استان هستند که در این میان توت خوی به علت دانه درشت بودن و داشتن قند بالا در بازار از مشتریان خاصی برخوردار است.

آذربایجان غربی با دارا بودن میکرو اقلیم متنوع به استان زرخیز باغی معروف است و با داشتن باغات میوه متنوع از جمله توت در فصل بهار کام هم میهننان عزیز شیرین می شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا