گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آغاز برداشت هندوانه دیم از دل کویر آران و بیدگل

مدیر جهادکشاورزی آران از آغاز برداشت هندوانه‌های دیم در دل کویر و در دو منطقه چهار طاقی و سنبک خبر داد وگفت: این نوع هندوانه با مواد قندی کمتر برای بیماران دیابتی مناسب است.

مصطفی آبانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۱۲ هکتار از مزارع کویر آران و بیدگل زیر کشت محصول هندوانه دیمی است که به طور میانگین ۲۰ تا ۳۰ تن هندوانه از هر هکتار برداشت می‌شود.

وی افزود: در زمان حاضر از ۲۰۰ چاله واقع در این مناطق، حدود ۱۰۴ چاله فعال است که با کاربری کشاورزی دیم و بهره‌گیری از ذکاوت اهالی در گذشته‌های دور ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: میزان آب هندوانه‌های برداشت شده از این چاله‌ها نزدیک به ۱۰ درصد بیش از هندوانه‌های معمولی است و به همین دلیل با مواد قندی کمتر، برای افراد دیابتی مناسب است.

آبانی افزود: هیچ گونه کود شیمیایی در این چاله‌ها استفاده نمی‌شود و محصول به دست آمده طبیعی است با این تفاوت که در کشت معمولی هندوانه، آب به سمت بذر هدایت می‌شود اما در کاشت هندوانه در منطقه‌های سنبک و چهارطاقی بذر هندوانه به سمت آب هدایت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل بالا بودن سطح آب زیرزمینی در این مناطق، با کندن چاله‌هایی با عمق حدود یک متر می‌توان به آب رسید و این نکته بارز کشت هندوانه دیم در کویر آران و بیدگل است.

گفتنی است آران و بیدگل بیش از ۱۴ هزار هکتار باغ و مزرعه دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا