گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۴۰ درصد فرش صادراتی کشور را زنان عشایر تولید می‌کنند

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: ۵۰ درصد جمعیت یک میلیون ۲۰۰ هزار نفری عشایر را زنان تشکیل می‌دهند که ۳۵ درصد صنایع دستی و ۴۰ درصد فرش صادراتی کشور را تولید می‌کنند.

به گزارش روز سه شنبه سازمان امور عشایری ایران، « شاهپور علائی مقدم » در دیدار با دبیر اول کمیسیون بهداشت مجلس افزود: به صندوق های اعتبارات خرد زنان عشایری برای تولید صنایع دستی، فرآوری لبنیات و جمع آوری گیاهان دارویی تسهیلات پرداخت می شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه باید  ۸۰۰ کانکس بهداشت در مناطق عشایری دایر می‌شد که تاکنون ۴۰۰ مورد آن راه‌اندازی شده است.

رییس سازمان امور عشایری تصریح کرد: برای برنامه هفتم توسعه با همکاری فراکسیون عشایری مجلس، چندین سند برای زنان عشایری تنظیم و در حال پیگیری هستیم.

به گزارش ایرنا، جمعیت عشایر کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که سالیانه ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز و  ۴۵۰ هزار تن شیر مورد نیاز کشور را تولید می‌کنند.

عشایر ۶۶ هزار کیلومتر راه برای کوچ دارند که بخشی از مسیر آنها در پروژه های عمرانی قرار گرفته است بنابراین به ناچار برای عبور وارد راه ها و جاده ها و معابر می‌شوند.

در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به اذن رهبر معظم انقلاب، از صندوق توسعه ملی برای آب شرب عشایر ۳۸۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که ۸۰۰ پروژه به بهره برداری رسید که شاخص برخورداری عشایر برای آب عشایر را افزایش داد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا