گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

از حجم افزایشی مصرف آب در کشاورزی تا ضرورت استفاده از سیستم بازچرخانی

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: استفاده از پساب در صنعت و کشاورزی مورد تایید و استفاده از سیستم بازچرخانی آب به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم خود را با شرایط خشکسالی تطبیق داده و بیشتر بهره وری از آب داشته باشیم.

سعید سروری در گفت‌وگو با ایسنا از کاهش ۷۵ درصدی بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: حجم کسری مخازن ساتان در سال آبی ۹۹-۹۸ حدود ۱۰۱ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به تشدید خشکسالی‌ها در سال آبی جاری، افزود: مصرف آب در بخش کشاورزی استان، ۸۸ درصد، آب شرب ۹ درصد و صنعت و خدمات سه درصد بوده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است توصیه می‌شود کشاورزان بیشتر به کشت محصولات کم آب بر اقدام کنند.

سروری با اشاره به توسعه کشت گلخانه‌ای با منابع آبی موجود ( بدون حفر چاه جدید یا تخصیص آب جدید)، افزود: افزایش بهره‌وری آبیاری کشاورزی، استفاده از پساب در صنعت و کشاورزی مورد تایید و استفاده از سیستم بازچرخانی آب از دیگر توصیه‌هاست.

پساب بیرجند؛ پاسخگوی صنایع آب بر استان

وی با بیان اینکه میزان پساب در بیرجند سالانه ۸ میلیون مترمکعب است و این مقدار بطور کامل پاسخگوی صنایع آب بر است، یادآور شد: با توجه به هزینه‌های سنگین تامین آب شرب و بهداشتی در استان، لزوم صرفه‌جویی در این بخش نیز بیش از پیش مورد انتظار است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اگر صرفه‌جویی لازم صورت نگیرد، با یک شوک بزرگ مواجه خواهیم شد.

سروری یادآور شد: مهندسی ارزش و بهره گیری از سیستم‌های نوین مدیریت دانش در این حوزه باعث توسعه و مدیریت منابع آبی در کشور خواهد شد که سعی کرده‌ایم در این راستا حرکت کنیم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا