گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

رونمایی از بزرگترین گلیم دستبافت در نمین/گلیم عنبران جهانی است

استاندار اردبیل گفت: جهانیان گلیم را در دنیا با برند گلیم نمین و عنبران می شناسند و این سبب فخر و مباهات ما است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام جو عصر یکشنبه در مراسم رونمایی از بزرگترین گلیم دستبافت دو رو در نمین اظهار کرد: سهم استان اردبیل در تولید و تأمین نیاز بازار در بخش گلیم، سهم بالا و برجسته‌ای است که همچنان در سطح ملی و جهانی گلیم به نام عنبران و نمین مهر اصالت پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: با تلاش هنرمندان و در کمتر از یک ماه گلیمی در ابعاد بزرگ شش در چهار بافته شده تا در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.

استاندار اردبیل گفت: ۱۰ بانوی هنرمند شهرستان نمین در تولید بزرگترین گلیم دستبافت دو روی این شهرستان نقش‌آفرینی کرده و با نقشه و طرحی مناسب این محصول را در معرض دید علاقمندان گذاشتند.

بهنام جو افزود: با تلاش و پیگیری که سال گذشته انجام شد، موفق شدیم شهر نمین و عنبران را در استان اردبیل به عنوان شهر جهانی گلیم معرفی کنیم تا در آن سوی مرزها این نام و آوازه بیشتر به چشم بیاید.

جهانیان گلیم را با برند عنبران می‌شناسند

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر در همه کشورهای دنیا محصول گلیم را با برند نمین و عنبران می‌شناسند و قطعاً سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از این برند حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

وی اضافه کرد: سالانه بیش از یک‌هزار متر مربع گلیم در این شهرستان تولید و با برند خاص روانه بازار می‌شود که کیفیت تولید محصول و عرضه آن بسیار بالاست.

بهنام‌جو بیان کرد: گلیم تولید شده در این شهرستان که بزرگترین گلیم دستبافت است، ۲۴ متر مربع مساحت دارد و هنرمندان سعی کردند با طراحی و نقشه مناسب آن را تولید کنند.

وی ادامه داد: در شهرستان نمین و عنبران دو هزار و ۷۰۰ هنرمند چیره‌دست در تولید گلیم نقش‌آفرینی می‌کنند که عرضه آن به بازار همراه با شایستگی‌های هنرمندان این منطقه است.

پرونده ثبت جهانی سبلان در مرحله ارسال به یونسکو

استاندار اردبیل همچنین به تکمیل پرونده ثبت جهانی کوه سبلان اشاره کرد و گفت: این پرونده با تمام ریزه کاری‌ها و انجام کارهای مطالعاتی دقیق کارشناسی آماده ارسال به سازمان یونسکو است.

بهنام‌جو اظهار کرد: با ارسال پیش‌نویس به یونسکو امیدواریم در دو تا سه سال آینده شاهد ثبت جهانی کوه مقدس سبلان باشیم که از هر جهت دارای ارزش و اهمیت خاصی است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در این پرونده سعی شده تا علاوه بر طبیعت خاص و زیبایی‌های خدادادی این منطقه، به عشایر کوچ‌رو، زندگی کوهستانی در سبلان، وضعیت معنوی این کوه، دره‌ها و مناطق گردشگری آن توجه شده و به نوعی ویژگی‌های این کوه مقدس و ارزشمند تبیین شود.

بهنام‌جو افزود: کوه سبلان با چهار هزار و ۸۱۱ متر و طول ۶۰ کیلومتر دومین کوه بزرگ کشور به حساب می‌آید که قرار است به عنوان یک اثر معنوی و طبیعی در زمره آثار به ثبت رسیده یونسکو جهانی شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا