گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

اگر برای برنج‌کاران آب نیست، به نیشکر هم آب ندهند

رئیس انجمن برنج‌کاران خوزستان گفت: سهمیه آب مورد نیاز برای طرح‌های کشت نیشکر تامین شده و تنها جایی که مظلوم واقع شده است و هیچ توجهی به آن‌ها نمی‌شود، برنج‌کاران خوزستان هستند.

محمد سواری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ممنوعیت کشت برنج در خوزستان به دلیل کمبود آب و خشکسالی امسال، اظهار کرد: سهمیه آب مورد نیاز برای طرح‌های کشت نیشکر تامین شده و تنها جایی که مظلوم واقع شده است و هیچ توجهی به آن‌ها نمی‌شود، برنج‌کاران خوزستان هستند.

وی گفت: برنج‌کاران خوزستانی هر ساله با این مصیبت و مشکل روبه‌رو هستند؛ اگر واقعا آب نیست و یا محدودیت برای سهمیه‌بندی آن وجود دارد، برنج‌کاران را با نیشکری‌ها یکی بدانند و نیشکر را نیز تعطیل کنند.

رئیس انجمن برنج‌کاران خوزستان تصریح کرد: به نظر می‌رسد که بازوی قدرتی نیشکری‌ها بسیار قوی است و حرف‌شان خریدار دارد.

سواری عنوان کرد: تنها راه امرار معاش برنج‌کاران، کشت برنج است؛ ما از استاندار خوزستان تقاضای برگزاری جلسه‌ای در خصوص مشکلات ممنوعیت کشت برنج داریم تا ببینم آیا واقعا شرایط برنج‌کاران درک می‌شود؟ یا تنها جایی که در صورت بروز مشکل، به سرعت برای آن تصمیم‌گیری می‌شود برنج‌کاری است؟

وی گفت: اکثر باغات و کشت و زرع تابستانی از بین رفته است و صدای آن‌ها نه به جایی می‌رسد و نه دست‌شان به جایی بند است.

رئیس انجمن برنج‌کاران خوزستان افزود: اگر چه ما مخالف اعتراضات برنج‌کاران هستیم اما کشاورزان درصدد اعتراض هستند با این وجود ما می‌گوییم گرهی که با دست باز می‌شود را با دندان باز نمی‌کنند.

سواری با اشاره به تخصیص آب به صنعت نیشکر در خوزستان، ادامه داد: اگر آب نیست، به کشت نیشکر هم آب ندهند. برنج‌کاران از بیمه، حقوق و درآمد ثابت و مزایایی برخوردار نیستند؛ در خوزستان ۳۵۰ هزار برنج‌کار وجود دارد که معیشت خانواده آن‌ها به واسطه کشت برنج تامین می‌شود.

وی گفت: به استاندار خوزستان و تمامی مسئولین ذیربط، نامه ارسال کرده‌ایم اما تاکنون جوابی دریافت نکرده‌ایم. ممنوعیت کشت، نیازمند به مصوبه قانونی است؛ اگر مسئولان توان مدیریت آب را ندارند، آن را به دست اهلش بسپارند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا