گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۸۰ درصد میوه‌ دپو شده در سردخانه‌ها متعلق به دلالان است/۳۰ هزار تُن میوه در آستانه فساد نتیجه طمع واسطه‌ها

رئیس اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره‎‌بار ضمن تاکید بر اینکه 80 درصد میوه‌های دپو شده در انبارها و سردخانه‌ها متعلق به واسطه‌هاست، خسارت ناشی از فساد این محصولات را نتیجه زیاده‌خواهی و طمع دلالان دانست و گفت: این بارها و فساد محصولات دپو شده در انبارها و سردخانه‌ها ربطی به ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مصطفی دارایی‌نژاد، درگفت‌وگوی تلفنی با برنامه «سلام صبح بخیر» در مورد موضوع فساد میوه‌های دپو شده در انبارها و سردخانه‌ها، ضمن تایید این موضوع، میزان تولید مرکبات در کشور را حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتُن اعلام کرد و گفت: در حال حاضر موجودی پرتقال کشورحدود ۱۰۰ هزار تُن است که ۸۰ درصد این موجودی در انبارها و ۲۰ درصد آن در سردخانه‌هاست.

رئیس اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره‎‌بار در ادامه با تشریح وضعیت پرتقال‌های دپو شده در انبارها و سردخانه‌ها، تهدید فساد این محصولات را تایید کرد و افزود: دپو این محصولات در انبارها و سردخانه‌ها، بیشتر توسط دلالان و واسطه‌ها انجام شده است و ما پیش از عید و در سال گذشته به این افراد نسبت به این موضوع، بارها هشدار داده بودیم که با توجه به فراوانی بار و تولید در کشور، با عرضه محصولات خود در زمان مناسب، هم قیمت‌ها را در بازار متعادل می‌شوند و هم با افزایش فروش، از خسارات احتمالی جلوگیری می‌شود؛ اما برخی از دلالان به طمع سود بیشتر، بارها را نگه داشتند و از عرضه آن‌ها به بازار خودداری کردند و در حال حاضر ۳۰ هزار تُن از این ۱۰۰ هزار تُن پرتقال موجود در انبارها و سردخانه‌ها در حال از بین رفتن است.

دارایی‌نژاد با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد این میوه‌های دپو شده متعلق به دلالال و واسطه‌هاست، تصریح کرد: در شرایط اقتصادی که کشور دارد، انبار محصولات به نیت افزایش قیمت نه تنها باعث ایجاد تنش و افزایش فشار به معیشت و اقتصاد خانواده‌ها و برهم خوردن آرامش بازار می‌شود، با کاهش قدرت خرید مردم نتیجه‌ای جز تحمیل خسران به دلالان نخواهد داشت.

وی با تکذیب نقش ستاد تنظیم بازار در این موضوع، تصریح کرد: این بارها و فساد محصولات دپو شده در انبارها و سردخانه‌ها ربطی به ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت ندارد، و میوه‌های خریداری شده برای تنظیم بازار شب عید، تنها ۲۰ هزار تُن بوده است که طبق روال هر سال به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و تامین کالا در بازار انجام شد که بخشی از آن در ایام عید به بازار عرضه شد و بخش باقی مانده نیز در حال عرضه است و این دو موضوع کاملا مجزا از هم هستند.

عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار نیز در ۱۵ اسفند ۹۹ در خبر ۲۱ گفته بود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر گرانی اقلام اساسی تمام تلاش خود را برای تامین بازار شب عید و در ادامه آن ماه رمضان به کار گرفته ایم. از هفته آینده عرضه میوه شب عید آغاز خواهد شد و این عرضه تا سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ذخایر اقلام اساسی و شب عید به طور کامل انجام شده است و از تشکل ها و باغداران برای عرضه مستقیم میوه و اقلام اساسی در غرفه های رایگان دعوت می‌کنیم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا