گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

اندازه‌گیری شیر دام‌های صنعتی با اینترنت اشیا

یک شرکت دانش بنیان با استفاده از اینترنت اشیا سامانه‌ای را برای اندازه‌گیری شیر دام‌های شیری صنعتی مستقر در دامداری‌ها طراحی و تولید کرده است.

علی فرضیان مدیر اجرایی یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری دانشگاه تهران روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا گفت: شرکت ما فعالیت خود را در زمینه اینترنت اشیا شروع کرد. تجهیزاتی که در حال حاضر شرکت روی آن کار می کند، برای هوشمندسازی دامداری های دام شیری صنعتی است.

وی افزود: در حال حاضر هفت محصول مورد نیاز صنعت دامداری بر پایه اینترنت اشیا در این شرکت تولید شده است. با تولید این محصولات وابستگی مدیریت دام به انسان کم شده و همه محصولات تولید شده بر روی پلت فرم اینترنت اشیا طراحی شده شرکت قابل نصب هستند.

فرضیان ادامه داد: سامانه اندازه گیری شیر، دستگاهی است که در مسیر خروجی خرچنگی شیردوش قرار می گیرد. این سامانه با بهره گیری از امواج مادون قرمز فلوی شیر تولیدی دام را می سنجد و آن را از طریق ارتباط بی سیم و اینترنت به سیستم در نرم افزار منتقل و در اختیار مدیریت مزرعه قرار می دهد.

این فناور گفت: طراحی این سامانه به گونه ای است که سنسورها هیچ گونه تماسی با شیر ندارند و از این نظر شستشوی سیستم شیردوشی به سادگی به طریق مرسوم مقدور خواهد بود.

مدیر اجرایی این شرکت دانش بنیان گفت: سامانه اندازه گیری شیر تماماً دیجیتال است و هیچ قطعه مکانیکی ندارد. به همین دلیل نگهداری و تعمیرات دستگاه های مرسوم را ندارد.

فرضیان افزود: دقت بالا در اندازه گیری شیر تولیدی دام و نرخ جریان شیر، ابعاد کوچک و قابلیت نصب آسان، امکان استفاده در انواع سیستم های شیردوشی، بدون استفاده از قطعات مکانیکی متحرک و بی نیاز از تعمیرات، انتقال بی سیم اطلاعات دام و اندازه گیری شیر از قابلیت های این سامانه دانش بنیان است.

این محقق یادآور شد: نبود اختلال در سیستم پالسی و خلاء سیستم شیردوشی و نیز تماس نداشتن شیر با ادوات سنسوری از دیگر قابلیت های این محصول دانش بنیان بر پایه اینترنت اشیا است.

وی گفت: در حال حاضر این سیستم در چند دامداری در حال بهره برداری است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا