گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سطح زیر کشت چای ترش در سیستان و بلوچستان به یکهزار هکتار می‌رسد

مدیر باغبانی جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سطح زیر کشت چای ترش در این استان با رشد ۳۰ درصدی در سالجاری به یکهزار هکتار افزایش خواهد یافت.

اردشیر شهرکی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهرستان‌های دلگان، نیکشهر، ایرانشهر، چابهار و مهرستان عمده مناطق کشت چای در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شوند، اظهارداشت: بیش‌از ۹۰ درصد چای ترش استان در شهرستان دلگان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان رتبه نخست تولید چای ترش کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به خواص چای ترش اظهارداشت: چای ترش سرشار از آهن، مس، اسید سیتریک، آنتوسیانین، فلاونوئیدها و ویتامین c و در کاهش فشارخون و چربی خون و رفع بسیاری از بیمارهای و در نتیجه افزایش طول عمر موثر است.
به گزارش ایرنا چای ترش با خواص منحصر به فرد خود باعث کاهش فشار و چربی خون به عنوان شایع ترین امراض می‌شود و در نتیجه انسان با مصرف آن عمری طولانی تر خواهد داشت.
سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا