گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آغاز برداشت کلزا در خوزستان / پیش‌بینی افزایش ٧٠ درصدی تولید

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان از آغاز برداشت کلزا در اراضی زیر کشت این محصول در استان خبر داد.

تورج نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال زراعی ١٣٩٩-١۴٠٠، بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافت.

وی با اشاره به آغاز برداشت کلزا در اغلب مناطق خوزستان، افزود: در حال حاضر برداشت کلزا در بیشتر مناطق استان از جمله بهبهان، دزفول و شوش آغاز شده است و تا نیمه دوم اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان در خصوص مراکز خرید کلزا در سطح استان خوزستان، گفت: با همکاری شرکت دولتی غله و بازرگانی و سازمان‌ تعاون روستایی، ۴۶ مرکز خرید مختص کلزا در استان خوزستان تجهیز و راه‌اندازی شده است.

وی درباره قیمت خرید کلزا از کشاورزان افزود: محصول کلزا از کشاورزان با قیمت پایه هر کیلوگرم ۱۱ هزار تومان در مراکز مشخص‌شده خریداری می‌شود.

نوروزی درباره میزان تولید کلزا در خوزستان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود ۱۱۷ هزار تن محصول کلزا در سطح استان خوزستان تولید شود.

وی با اشاره به اینکه خوزستان در سال زراعی جاری، رتبه اول سطح کشت کلزا را در کشور دارد، گفت: خوزستان حدود ٣٠ درصد از اراضی زیر کشت کلزا را در کشور به خود اختصاص داده است. در سال جاری سطح زیر کشت این محصول در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵۰ درصد افزایش یافته است و رشد تولید ۷۰ درصدی نسبت‌ به سال زراعی گذشته پیش‌بینی می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا