گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

طرح مزارع سازگاری برای رفع موانع تولید در مازندران اجرایی می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت که طرح « مزارع سازگاری » با هدف رفع موانع تولید و تحقق شعار " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی در این استان اجرایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، حسن خیریانپور با اعلام این که مقدمات اجرای این طرح با هماهنگی دستگاه های ذیربط فراهم شده است ، افزود ؛ افرادعلاقه مند به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در چارچوب این طرح می توانند در زمین هایشان سرمایه گذارهای مختلف مرتبط را انجام دهند.

وی توضیح داد : علاقه مندانی که دارای زمین کشاورزی به مساحت پنج هزار مترمربع یا بیشتر باشند ، مجوز فعالیت تمامی زیربخش های کشاورزی مانند پرورش طیور ، ماهی ، کشت گلخانه ای ، زراعت چوب و پرورش دام سبک و سنگین را یکجا دریافت خواهند کرد.

خیریانپور گفت : یکی از معضلات سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی زمان بر بودن و افزایش هزینه اخذ موافقت‌های اصولی برای فعالیت های مختلف به صورت جداگانه و همچنین  وجود موانعی مانند رعایت فاصله جغرافیایی و دیگر مقررات بوده است که سبب تغییر کاربری اراضی و مهاجرت از روستاها بوده است ولی در طرح مزارع سازگاری این موانع برداشته شده و مجوز و موافقت اصولی به صورت یکجا به متقاضی داده می شود.

معاون استاندار مازندران فعالیت تجمیعی کشاورزی در استان را رویه متداول در گذشته دانست و افزود : در گذشته فعالین عرصه اقتصادی روستاها در یک مزرعه توامان زراعت چند فعالیت کشاورزی را انجام می دادند و بر همین اساس هم در استان مازندران برای تحقق شعار سال و رونق تولید با تاکید استاندار و اعلام آمادگی جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی ، اجرایی کردن طرح مزرعه سازگاری در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت : با عملیاتی شدن این طرح علاوه بر تحقق شعار سال رهبری با عنوان “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها ” ، شاهد افزایش تولید و تصاعدی شدن روند مهاجرت معکوس به روستاها و جلوگیری از تغییر کاربری و فروش اراضی خواهیم بود.

خیریانپور با تشریح ظرفیت‌های مازندران بویژه در بخش کشاورزی اظهار داشت : مازندران با تولید بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات در ۷۰  نوع ، رتبه اول تا سوم را در تول ید ۱۴ محصول در اختیار دارد ، اما برخی سخت گیری‌ها در صدور مجوزهای مربوطه و رعایت فاصله باعث شده است تا شاهد تغییر در کاربری اراضی زراعی و مهاجرت از روستا باشیم.

اگر چه مازندران ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که ۲ و نیم درصد از سطح زراعی کشور محسوب می شود ، ولی این استان سالانه ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا