گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تغییر الگوی کشت و آبیاری نوین کشاورزی سیستان را متحول می‌کند

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل گفت: آبیاری غرق آبی همچون گذشته در سیستان جواب نمی‌دهد بلکه تغییر الگوی کشت و آبیاری نوین از سوی کشاورزان و دستگاههای مرتبط، کشاورزی این منطقه را به دوران آبادانی گذشته باز می‌گرداند.

عباسعلی ارجمندی روز چهارشنبه در حاشیه آیین رونمایی از برند گلاب بهارستان سیستان و نشست شورای اداری شهرستان زابل در روستای نهور شهر بنجار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموعه دستگاههای تحقیقاتی، پژوهشی و دانشگاهی همگام و همراه با مردم برای تغییر الگوی کشت و نوع آبیاری هستند تا این اتفاق رخ دهد.

وی اظهارداشت: با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید، پشیبانی ها و مانع زدایی های برای تشویق در حوزه تولید نخستین نشست شورای اداری شهرستان زابل در مزرعه گل محمدی روستای نهور شهر بنجار برگزار شد.

وی تصریح کرد: مجوز احداث چاهک و تامین اعتبار، انتقال آب از حوضچه به مزرعه گل محمدی در فاز دوم طرح ۴۶ هزار هکتاری و رفع مشکل سوخت از جمله مشکلات این مزرعه بود که با همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط در کمتر از یک ماه آینده حل می شود.

فرماندار شهرستان ویژه زابل گفت: با حل مشکلات باغ گل محمدی به زودی این باغ توسعه یافته و بعنوان قطب گل محمدی و گلاب گیری استان معرفی می شود.

وی افزود: صدور پروانه بهره برداری تولید گلاب بهارستان سیستان از سوی مدیران اداره صمت صادر شده و از برند این گلاب امروز رونمایی شد.

ارجمندی از آمادگی مردم سیستان برای غبارروبی ضریح امام رضا(ع) با گلاب ناب بهارستان سیستان خبرداد و گفت: این آمادگی امروز در جلسه شورای اداری از سوی مدیران، باغداران و مردم منطقه سیستان بدلیل علاقه‌مندی وافر به امام مهربانی ها اعلام شد.

وی با بیان اینکه مشکل آب تنها مربوط به منطقه سیستان نیست و بسیاری از کشورها و استان های کشور گرفتار هستند گفت: با مشارکت کشاورزان، مردم و مجموعه مدیران باید امید در دل مردم سیستان زنده شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا