گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کاهش جمعیت ماهیان دریای خزر به دلیل آلودگی / امنیت ماهیان رود کوچ در ۱۲ رودخانه شیلاتی

صید ماهیان استخوانی در دریای خزر امسال به دلیل آلودگی زیست محیطی و صید غیرمجاز ۲۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز مازندران، مدیرکل شیلات مازندران در مجموعه خبری ۲۰و۴۵ دقیقه امشب به کاهش ۲۷ درصد صید ماهی در دریای خزر اشاره کرد و گفت: گونه‌های استراتژیک دریای خزر رود کوچ است و برای زاد و ولد و تکثیر به پایان دست رودخانه‌های استان مهاجرت می‌کنند.
اسحاقی افزود:آلودگی فاضلاب‌های صنعتی، کشاورزی، خانگی، ورود رسوب از بالادسیت به رودخانه‌ها و و صید غیر مجاز در فصل تخم ریزی ماهیان سبب شد تا تکثیر و تولید مثل ماهیان استخوانی در دریای خزر کاهش یابد.
او با بیان اینکه برای بازسازی ذخایر ماهیان خزر امسال ۲۰ رشته رودخانه شاخص شیلاتی شناسایی شده است، گفت: از این تعداد ۸ رشته به صورت پیمانکار و کارفرمایی بازسازی ذخایر صید ماهیان مولد را انجام می‌دهد و در مجتمع تکثیر و پرورش ماهی شهید رجایی ساری تخم ماهیان استحصال و تکثیر انجام می‌شود.
اسحاقی افزود: تکثیر طبیعی ماهیان هم در ۳ رودخانه شیلاتی نوشهر و یک رودخانه شیلاتی نور تحت حفاظت کارشناسان شیلات استان انجام می‌شود.
مدیر کل شیلات مازندران گفت: با توجه به مصوبات کمیته مدیریت صید استان‌های شمالی و مکاتبه‌ی معاون صید و بنادر سازمان شیلات ایران، زمان پایان صید ماهیان استخوانی برای شرکت‌های پره در مازندران تا ۲۰ فروردین و تعاونی‌های منطقه میانکاله تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ تمدید شد.
صیادان مازندرانی از ابتدای فصل صید تاکنون ۲ هزار و ۴۵۶ تن ماهی به ارزش ۱۴۷ میلیارد تومان صید کردند که ۲۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری صدا و سیما
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا