گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

شرط اصلی ایجاد ثبات در بازار مرغ، نظارت بر توزیع است

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: علی رغم اینکه افزایش نرخ مصوب مرغ، انگیزه تولید را دو چندان می‌کند، اما شرط اصلی ثبات قیمتی در بازار مرغ نظارت بر توزیع این محصول است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، حبیب اسدالله‌نژاد افزود: در چند ماه گذشته به واسطه تأمین نشدن به موقع نهاده‌های دامی و یا نبود نظارت بر توزیع مرغ در سطح کشور شاهد التهابات و نوسانات شدیدی در بازار مرغ بودیم که این التهابات تصویر منفی بر کارکرد واحدهای تولیدی همچنین مردم به عنوان مصرف‌کنندگان نهایی داشته است.

وی گفت: علی رغم اینکه ماهانه ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی برای تأمین بازار مرغ صورت گرفت،، اما نبود نظارت کافی بر توزیع مرغ پس از ارسال این محصول از واحدهای مرغداری به کشتارگاه باعث شد اثر مازاد تولید در بازار کمتر دیده شود.

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه با تدابیر صورت گرفته از سوی قرارگاه ساماندهی مرغ قیمت مرغ زنده از ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان به ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان و مرغ گرم از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافته است افزود: هر چند این افزایش قیمت انگیزه تولید ایجاد می‌کند، اما به تنهایی نمی‌تواند التهابات بازار را از بین ببرد، لذا شرط اصلی نوسانات قیمت در بازار مرغ نظارت بر توزیع این محصول پس از تحویل آن از واحدهای مرغداری به کشتارگاه هاست.

اسدالله‌نژاد گفت: باید برنامه‌ریزی‌های لازم جهت جلوگیری از خروج مرغ از شبکه توزیع پس از کشتار انجام گیرد و شرایط به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند به این کالای پروتئینی به سادگی و با قیمت مصوب دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: اگرنظارت کافی صورت نگیرد قطعاً این افزایش قیمت هیچ تأثیری بر اصل موضوع نمی‌گذارد و باز هم مرغ خارج از شبکه توزیع مصوب با قیمت بیشتر به دست مردم می‌رسد.

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: همچنین دولت در اقدامی تکمیلی سهمیه نهاده‌های دامی را افزایش داده است و مقرر کرده سن کشتار که قبلاً از ۴۰ به ۴۵ روز افزایش پیدا کرده بود حالا به ۵۰ روز برسد و مجدداً سهمیه جدیدی به ازای هر قطعه مرغ، ۷۰۰ گرم ذرت و ۲۲۰ گرم سویا به مرغداران تخصیص داده است.

اسدالله نژاد گفت: امیدواریم این تصمیمات با نظارت بر تولید و توزیع مرغ همراه شود و قیمت مرغ در بازار منطقی شده و با نرخ مصوب به دست مردم برسد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا