گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

لزوم ارائه طرح کسب و کار برای دریافت مجوز تاسیس کشت و صنعت بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: هرکس متقاضی کشت و صنعت یا واحدهای بهره‌برداری بزرگ است باید طرح کسب و کار، تامین مالی مشخص را ارائه دهد و پوسته حقوقی کشت و صنعت را در برنامه‌های خود لحاظ کرده باشد،‌ همچنین باید شاخص‌های مکانیزاسیون را در بخش خود در نظر گرفته باشد.

حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در گفتگو با خبرنگار مجوز تاسيس

روستيران

، در رابطه با امضای تفاهم‌نامه با سازمان امور اراضی اظهار کرد: ما تفاهم کردیم که تمام متقاضیان کشت و صنعت‌ها باید پیش از فاز عملیاتی اسناد و مدارک مثبت از عملکرد خود را ارائه دهند که این اسناد مشتمل بر طرح کسب و کار و اهلیت داشتن است.

وی افزود: بررسی‌ها توسط تعاون روستایی و سازمان امور اراضی صورت می‌گیرد و به متقاضیان مجوز تاسیس کشت و صنعت داده می‌شود. ما احداث کشت و صنعت‌های بخش خصوصی  را برای اولین بار در کشور دارای ضابطه کردیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تاکید کرد: هرکس متقاضی کشت و صنعت یا واحدهای بهره‌برداری بزرگ است باید طرح کسب و کار، تامین مالی مشخص را ارائه دهد و پوسته حقوقی کشت و صنعت را در برنامه‌های خود لحاظ کرده باشد،‌ همچنین باید شاخص‌های مکانیزاسیون را در بخش خود در نظر گرفته باشد.

وی افزود: ما آمادگی داریم در این زمینه با بخش خصوصی همکاری کنیم. تفاهم‌نامه امضا شده در حال حاضر به استان‌ها ابلاغ شده و متقاضیان می‌توانند در استان‌های خود برای این کار اقدام کنند.

شیرزاد در رابطه با متقاضیانی که تاکنون درخواست خود را به استان‌ها ارسال کرده‌اند، گفت: در استان‌هایی مانند اردبیل و فارس تقاضاهایی ارسال شده که در حال بررسی هستیم.

وی افزود: همکاری‌های ما با امور اراضی برای تاسیس واحدهای بزرگ از جمله کشت و صنعت‌های بخش خصوصی کامل و شفاف است و حمایت‌های لازم را در این زمینه در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ادامه داد: در حوزه پایاب آب‌های مرزی، پایاب طرح ۲۳۸ هزار هکتاری خوزستان و بخشی از ایلام ما متقاضی برای کشت و صنعت داریم. در پایاب ۴۶ هزار هکتاری سیستان و بلوچستان، پایاب خداآفرین، حوزه سیروان، پایانه‌های سامانه‌های گرمسیری هم متقاضی وجود دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا