گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ارتقاء بهره وری مصرف آب با توسعه کشت گیاهان دارویی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به محدودیت منابع آب های زیر زمینی، کاشت و توسعه گیاهان دارویی با هدف افزایش بهره وری آب در مزارع کشاورزی استان به عنوان یکی از مؤلفه های الگوی کاشت به صورت جدی مورد توجه می باشد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، سمیه فرح بخش مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، افزود: سازگاری کشت و توسعه برخی از گونه های گیاهان دارویی با شرایط اقلیمی استان، افزایش ظرفیت تولید و اشتغال در مناطق روستایی و بهره مندی از مزایای گیاهان دارویی در توسعه سلامت و بهداشت عمومی از مزایای کاشت گیاهان دارویی در استان بوشهر است.

فرح بخش اظهار کرد: در سال جاری با حمایت و پرداخت اعتبارات در قالب یارانه به کشاورزان مجری کشت گیاهان دارویی سیاهدانه و برگزاری کارگاه های آموزشی با هدف ارتقا دانش کشاورزان، برای اولین بار در استان بر ۶۰ هکتار از مزارع در شهرستان های دشتستان، تنگستان، دشتی و بوشهر به کاشت این گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه مزارع سیاهدانه استان در ابتدای مرحله گلدهی می باشند افزود: رعایت اصول تغذیه و کنترل علف های هرز و آبیاری از مهمترین برنامه های مرحله داشت این مزارع هستند.

فرح بخش گفت: پیش بینی می شود ۴۰ تن محصول گیاه دارویی سیاهدانه در اوایل اردیبهشت سال آینده از مزارع استان بوشهر برداشت شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا