گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سطح زیر کشت علوفه دیم ۱۳ برابر افزایش یافت

مدیرکل دفتر غلات وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سومین سال متوالی اجرای طرح" توسعه کشت محصولات علوفه‌ای در دیم زارها"، سطح زیر کشت از حدود ۲۰۰۰ هکتار در سال اول، امسال به ۲۷۰۰۰ هکتار تا به امروز افزایش یافته است.

فرامک عزیز کریمی، مدیرکل دفتر غلات وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی برای سومین سال متوالی اقدام به اجرای طرح” توسعه کشت محصولات علوفه‌ای در دیم زارها” نموده است، این طرح برای سال اول در سطح حدود ۲۰۰۰ هکتار، در سال دوم در سطح ۱۳۰۰۰ هکتار و در سال جاری نیز در سطح ۳۴۰۰۰ هکتار برنامه‌ریزی شده که تاکنون۰۰۰ ۲۷ هکتار آن کشت و مابقی نیز به صورت بهاره کشت خواهد شد.

وی افزود: تامین بذر علوفه یکی از ارکان مهم این طرح است و در همین ارتباط تاکنون بیش از ۱۰۰۰ تن از بذور داخلی محصولات علوفه‌ای تامین و تدارک شده است، ضمن اینکه برای اولین بار اقدام به واردات حضور ارقام خارجی با قابلیت کشت در اقلیم سرد و معتدل سرد نموده است .

مدیرکل دفتر غلات وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در سال جاری برای اولین بار در مجموع ۲۱۲ تن بذر علوفه دیم جهت استفاده در طرح جهش تولید در دیمزارها به کشور وارد شده که تمامی بذور واجب شرایط استاندارد ترخیص و عمده آن نیز در سطح مزارهای کشور با تخصیص یارانه برای زارعین توزیع و کشت گردیده است.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان بذورعلوفه مخصوص دیم کاری در گمرک رسوب نکرده است و عمده بذر موجود در گمرک، ذرت و دیگر محصولات آبی و تاریخ کشت آنها عمدتاً در پایان فصل بهاری و ابتدای پاییز است.

عزیزکریمی گفت: در سال جاری با همکاری ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) طرح جهش تولید در دیم زارها در گسترد مزارع ۶ استان کشور در سطح ۶۷۰ هزار هکتار برنامه‌ریزی شده که تاکنون ۶۲۰ هزار هکتار آن کشت و بیش از ۱۵ هزار هکتار نیز تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: این سطوح تحت مدیریت حدود ۷۵ هزار بهره‌بردار و کشاورز دیم کار در ۷۰ شهرستان و ۷۸۰۰ روستا است و در همین ارتباط نیز حمایت های خاصی در امر تامین ماشین های کشاورزی، بذر کود های شیمیایی، آموزش و بیمه کشاورزی برای این قشر زحمتکش عملیاتی شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا