گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

برترین‌های بخش کشاورزی مازندران تجلیل شدند

۱۳ تن از تولید کنندگان برتر بخش کشاروزی مازندران روز یکشنبه در آیینی که با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری برگزار شد ، با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا ، جوایز برترین های بخش کشاورزی مازندران در سالن استانداری مازندران با حضور استاندار به آنان اهدا شد.

این تولیدکنندگان مقام برتر را در رقابت با هم صنفان خود در بخش دام و طیور ، شیلات، صنایع و مکانیزاسیون، منابع طبیعی، آب و خاک، زراعت و باغبانی کشور کسب کردند.

بابل ، تنکابن ، قائمشهر ، بهشهر ، بابلسر ، آمل ، ساری ، فریدونکنار و نکاء از شهرستان هایی هستند که امسال تولید کنندگان بخش کشاورزی آنجا رتبه تولید کننده برتر ملی کسب کردند.

مصطفی عباس‌نژادشانی از بابل با تولید ۳۸ هزار و ۸۰ قطعه مرغ مادر گوشتی در هر هر دوره ، مهرداد میزبانی از تنکابن با تولید ۳۳ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ قطعه جوجه کشی در سال و یدالله مسافر از قائمشهر با تولید ۲۵ تن عسل از ۵۰۰ کلنی به عنوان برترین های بخش دام و طیور از مازندران معرفی شدند.

محمدحسن جعفری راکوندی از بهشهر با تولید ۷۰ تن ماهیان گرم آبی ، حسینعلی محمدجانپور از بابلسر با تولید ۴۰ تن گوشت و ۵۰۰ کیلوگرم خاویار و عبدالحمید عمومی با تولید ۴۰۰ تن ماهی کلیکا در سال به عنوان برترین های بخش شیلاتی کشور جوایزشان را دریافت کردند.

مجتبی نوایی از آمل هم با تولید ۵۷۰ دستگاه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در سال به عنوان تولید کننده نمونه بخش صنایع و مکانیزاسیون در کشور معرفی شد و رتبه برتر بخش منابع طبیعی کشور هم به محمدعلی محمدنژاد از بهشهر با تولید ۵۰۰ هزار اصله نهال در سال رسید.

در بخش آب و خاک هم سیدحسن حسینی احمدی از بابل به خاطر نوسازی و یکپارچه کردن ۱۱۳ هکتار اراضی کشاورزی نمونه شناخته شد و سیدجعفر بهاری از ساری با تولید ۱۱ هزار و ۱۶ کیلوگرم برنج پرمحصول در هر هکتار و منوچهر درزبان از فریدونکنار با تولید پنج هزار و ۵۰۰ کیلوگرم برنج کیفی کم محصول به عنوان برترین های بخش زراعت کشور معرفی شدند.

رتبه برتر بخش باغبانی کشور هم به احمد قلی‌زاده  از آمل  به خاطر تولید محصولات گلخانهای  و گل و گیان زینتی و صفدر اصغری از نکاء با تولید ۸۰ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پرتقال در هر هکتار رسید.

در مجموع در این آیین از ۱۷۰ نفر از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی کشور تجلیل شد که ۱۳ نفر از مازندران بودند.

مازندران دارای ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است. طبق آمار رسمی هر ساله به طور متوسط ۲۱۵ هزار هکتار از زمین های کشاروزی مازندران زیر کشت  برنج می رود و این استان با تامین بیش از ۴۲ درصد برنج سفید کشور ، رتبه اول را دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا